معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل عنوان کرد:

فعالیت ۲۰ هزار نفر در هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۳۷۴
فعالیت ۲۰ هزار نفر در هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: پروسه انتخابات در استان اردبیل با مشارکت بیش از 20 هزار نفر در یک‌هزار و 295 شعبه اخذ رای فعال برگزار می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل بهروز ندایی  اظهار کرد: در استان اردبیل از 5 حوزه انتخابیه 7 نماینده به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند که از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین 3 نماینده، پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز یک نماینده، مشگین شهر یک نماینده، خلخال و کوثر یک نماینده و گرمی نیز یک نماینده انتخاب خواهند شد.

وی افزود: پروسه انتخابات در استان اردبیل با مشارکت بیش از 20 هزار نفر اعم از هیأت‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، حفاظت و نمایندگان فرمانداری برگزار می‌شود و همچنین یک‌هزار و 295 شعبه اخذ رای فعال در استان وجود دارد که از این میزان، 864 شعبه ثابت و 431 شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: 550 شعبه اخذ رای در شهر و 745 شعبه هم در روستاها دایر خواهد بود که بیشترین شعبه‌ها در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و کمترین شعبه‌ها نیز در شهرستان گرمی فعال خواهند بود.

ندایی با اشاره به روند تبلیغات کاندیداها در استان اردبیل، بیان کرد: قبل از شروع تبلیغات جلسه‌ای در فرمانداری با نامزدها و یا نمایندگان آنها و با هدف توضیح رعایت موارد لازم برگزار کردیم و خوشبختانه تبلیغات تاکنون روند آرامی را سپری می‌کند.

وی افزود: تبلیغات در استان اردبیل هم‌زمان با سراسر کشور از 24بهمن ماه سال‌جاری شروع شده و صبح ساعت 8، یکم اسفندماه نیز زمان تبلیغات به پایان خواهد رسید و شهرداری فرصت یک روزه‌ای برای از بین بردن عکس‌ها و پوسترهای کاندیداها خواهد داشت.

رئیس و سخنگوی ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به آمار میزان مشارکت مردم استان اردبیل از سال74 به بعد در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم استان اردبیل در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی 70 درصد، دوره ششم 70 درصد، دوره هفتم 55 درصد، دوره هشتم 58 درصد، دوره نهم 69 درصد و دوره دهم 61 درصد، مشارکت داشته‌اند که مطابق آمار، میانگین استان اردبیل همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

ندایی تاکید کرد: به نامزدهای انتخابات و مردم استان اردبیل اعلام می‌کنیم که هرگونه اطلاع‌رسانی اعم از انصراف نامزدها، تایید صلاحیت نامزدها و نتایج فقط توسط ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد و از طریق صدا وسیما و خبرگزاری‌های رسمی به آگاهی هموطنان عزیز خواهد رسید.

وی گفت: با افرادی که در جهت تضعیف و یا افزایش رای یک نامزد دست به صدور اخبار و اطلاعات غلط و خلاف واقعیت بزنند، ضمن برخورد قاطعانه متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

نظر شما