معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

به دلیل اجرا و احترام به قانون انتخابات، کمترین تخلفات انتخاباتی را در این دوره شاهد هستیم

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۷:۴۹:۲۰
کد خبر: ۹۶۶۴۰۹
به دلیل اجرا و احترام به قانون انتخابات، کمترین تخلفات انتخاباتی را در این دوره شاهد هستیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور، گفت: در این دوره به دلیل اجرا و احترام به قانون، کمترین تخلفات انتخاباتی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن جعفری در هجدهمین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور استاندار خراسان رضوی در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر اداره امور کشور مبتنی بر آرا ء عمومی از راه انتخابات، و فرمایشات مقام معظم رهبری، اهمیت انتخابات انکارناپذیر است.

وی از آمادگی کامل خراسان رضوی برای برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و رقابتی خبر داد و گفت: در قالب مانورهای متعدد انتخاباتی موارد مختلف در حوزه انتخابات رصد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مسیر و مراحل طی شده فرایند برگزاری انتخابات تاکنون، افزود: در 18 اردیبشهت سال جاری ستاد انتخابات استان تشکیل شد و به عنوان اولین مبحث به اجرای ماده 29 پرداخت.

جعفری با اشاره به اینکه 82 هزار نفر در خراسان رضوی در حوزه اجرای انتخابات به صورت مستقیم دخیل هستند، گفت: در راستای تعاملات ستاد انتخابات با سایر حوزه‌ها تاکنون چهار جلسه مشترک با هیات نظارت استان و چهار جلسه مشترک با چهار فرمانداری که در آن حوزه انتخابیه آن‌ها احتمال دغدغه وجود داشت، برگزار شده است.

وی با اشاره به 12 حوزه انتخابیه اصلی و 63 حوزه فرعی خراسان رضوی که 30 فرمانداری و 45 بخشداری را شامل می‌شود، متذکر شد: 1114 نفر در خراسان رضوی برای انتخابات داوطلب شدند که تاکنون صلاحیت 679 نفر تایید، 342 نفر رد و 89 نفر انصراف داده‌اند. در این راستا حدود 46 نفر هم درخواست تغییر حوزه انتخابیه داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به جزئیات تایید یا رد صلاحیت‌ها در چهار مرحله ایجاد شده پرداخت و افزود: در مرحله هیات اجرایی 96 درصد تایید، در هیات نظارت استانی 46 درصد، در هیات نظارت مرکزی 64 درصد و در شورای نگهبان 66 درصد داوطلبان ثبت نام شده مورد تایید قرار گرفتند.

جعفری با اشاره به تشریح بایدها و نبایدهای انتخابات برای همه داوطلبان استان متذکر شد: در خصوص قانون شفافیت مالی داوطلبان توضیحات لازم ارائه شد که تا روز گذشته 70 درصد داوطلبان افتتاح حساب کرده و شماره حساب اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این دوره کمترین تخلفات انتخاباتی را شاهد هستیم که نشان دهنده  توجه به قانون مداری نتیجه تلاش اعضای دست اندر کار برگزاری انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ارتباط با برگزاری روز انتخابات ابراز کرد: با توجه به مانورهای متعددی که در خصوص فرایند برگزاری انتخابات در روزهای قبل صورت گرفته، تمام تمهیدات لازم در این زمینه لحاظ شده است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

جعفری در مورد جانمایی شعبه‌های اخذ رای در استان بیان کرد: 2411 شعبه شهری و 1612 شعبه روستایی در استان برای برگزاری انتخابات تدارک دیده شده است که همراه با عدالت جغرافیایی توزیع شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه امنیت انتخابات، جلسات متعددی پیرامون  پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام امنیتی انتخابات تشکیل شده و اقدامات مناسبی صورت گرفته و بر این اساس اطلس امنیتی استان در حوزه انتخابات تدوین و همه سناریوهای امنیتی پیش بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در انتهای سخنان خود تاکید کرد: در این دوره بین ستاد انتخابات استان وهیات نظارت و مجموعه دستگاه قضا تعامل ویژه دوطرفه بوجود آمده است که ماحصل این تعامل باعث انجام شدن اقدامات قانونی به نحو موثر، هدفمند و بدون حاشیه شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز