رییس دانشگاه لرستان :

مشکلات استان براساس تحقیقات و پژوهش های کاربردی رفع شوند

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۱۱:۳۹:۲۹
کد خبر: ۹۶۶۵۵۷
مشکلات استان براساس تحقیقات و پژوهش های کاربردی  رفع شوند
خسرو عزیزی گفت: در سطح استان لرستان، باید خودباوری و اعتماد به محققان و پژوهشگران دانشگاهی استان را تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ عزیزی امروز در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان که با موضوع  بررسی و تبادل نظر درباره طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) برگزارشده بود ، اظهار کرد: این طرح با همکاری مشترک وزارت علوم، وزارت صنعت و ستاد کل نیروهای مسلح در حال اجرا شدن است.

او افزود: توسعه اقتصاد دانش بنیان، ارتقای سطح مهارت دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی،تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و ارتقای توان فنی و مهندسی بنگاههای صنعتی از جمله مهم ترین اهداف اجرای «طرح تاپ» است.

عزیزی تصریح کرد: همه تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان در چند سال اخیر، آن بوده است که ارتباط بین دانشگاه با بخشهای صنعت و اجرایی استان افزایش یابد».

او گفت: در دانشگاه لرستان مرکز نوآوری و مرکز تحقیقات بلوط ایجاد شده است که برای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه و تقویت پژوهش های کاربردی بوده است؛ همچنین ایجاد پژوهشکده عسل در دانشگاه لرستان از جمله اقداماتی است که در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و بخش های اقتصادی و تولیدی استان لرستان صورت گرفته است.

رییس دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: اجرای طرح تاپ، در راستای افزایش اعتمادسازی بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با بخش های خصوصی و اجرایی است.

او یادآورشد: در سطح استان لرستان، باید خودباوری و اعتماد به محققان و پژوهشگران دانشگاهی استان را تقویت کرد تا مشکلات و چالش های استان لرستان براساس استفاده از تحقیقات و پژوهش های کاربردی، رفع شوند».

عزیزی تصریح کرد:بخش فناوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان، یک ظرفیت و بخش مهم در کشور و استان است که باید تلاش کنیم هرچه بیشتر نسبت به گذشته، تقویت شود؛ برندسازی و تجاری شدن ایده ها و خلاقیت ها از جمله اهداف مهم باید در زمینه حمایت از پژوهشگران و محققان باشد.

رئیس دانشگاه لرستان گفت:تحقیقات و پژوهش ها در زمینه های مختلف باید از نوع کاربردی و عملیاتی باشند و بتوانند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کنند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز