آیت‌الله علم‌الهدی:

مردم از انتخابات مجلس استقبال کردند

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۲:۳۴:۵۵
کد خبر: ۹۶۷۳۷۳
مردم از انتخابات مجلس استقبال کردند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری با هیجان عمومی و استقبال مردم روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه ضمن انداختن رای خود به صندوق طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: مردم هم به عنوان تکلیف و هم به عنوان حق خود در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که متدین و ملتزم به شرع مقدس هستند باید به عنوان یک واجب شرعی در انتخابات شرکت کنند که این فریضه ارزشمند را به خوبی انجام می‌دهند.
امام جمعه مشهد گفت: کسانی هم که التزام شرعی و دینی ندارند اما یک ایرانی غیرتمند هستند باید بدانند مشارکت سیاسی  و رای در انتخابات برای آنها یک حق است. اگر از حق خود استفاده نکنند دیگران از آن استفاده می‌کنند و برای آنها سرنوشت تعیین می‌کنند که شاید این سرنوشت مطلوب کسانی‌ که در انتخابات شرکت نکردند، نباشد. 
وی  افزود: امیدواریم مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایندگان حاذق، کارآمد، شجاع، مومن و انقلابی و در انتخابات خبرگان هم به یک فقیه و مجتهد عادل که در سرنوشت رهبری نظام صاحب نقش است رای دهند.
وی ادامه داد: مشکلات کشور در حوزه معیشتی و اقتصادی با برنامه‌ریزی و حرکت‌های جهادی و نظارت جهادی یک مجلس مومن و انقلابی حل می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی رای خود را به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری، با حضور در شعبه شماره ۸۱۹ مسجد بناهای شهر مشهد به صندوق انداخت.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.
هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌است. 
براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در این استان دست‌اندرکار اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.
همچنین شمار عوامل اجرایی در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالی بیش از حد معمول رای‌دهندگان تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.
چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در انتخابات امروز واجد شرایط رای دادن هستند. 
دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از این تعداد شهروند خراسانی را زنان و ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر آنها را مردان تشکیل می‌دهند. 
رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق‌های رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند. 
آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است. 
امروز همچنین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.
حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین ۵۲ تا ۵۶ درصد پیش‌بینی و تاکید کرد: انتظار می‌رود این عدد افزایش یابد. 
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز