رییس ستاد انتخابات کرمانشاه:

هرگونه گمانه‌زنی درباره نتیجه انتخابات ممنوع است

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۲:۰۰:۳۵
کد خبر: ۹۶۷۴۸۶
هرگونه گمانه‌زنی درباره نتیجه انتخابات ممنوع است
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه هرگونه گمانه زنی در رابطه با نتایج انتخابات ممنوع است، گفت: برخی از سایت‌ها امروز دست به این‌کار زدند که با همکاری پلیس فتا با آنها برخورد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدابراهیم الهی تبار روز جمعه در ستاد انتخابات کرمانشاه که در استانداری برپا است، در جمع خبرنگاران در رابطه با میزان مشارکت نامزدها و تعرفه های رای مصرف شده، اظهارداشت: دسترسی به سامانه محدود است و خیلی از اطلاعات آن منتشر نشده است.

وی با اشاره به افزایش امنیت این دوره از انتخابات، افزود: دستگاه های احراز هویت خیلی خوب طراحی شده اند و بسیاری از تخلفات معرفی شده بااستفاده از این دستگاه قابل اجرا نیستند از سویی دیگر یک‌ سری اقدامات حفاظتی و امنیتی برای چاپ تعرفه های رای انجام شده که جعل آنها را غیرممکن کرده است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: با توجه به آموزش هایی که عوامل اجرایی و نظارتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیده اند مشکل خاصی در شعب اخذ رای مشاهده نشده است.

الهی تبار با تاکید بر اینکه در حوزخ امنیتی چالش خاصی در استان دیده نشده است، گفت: تاکنون تخلف چالش برانگیر انتخاباتی نداشتیم، فقط در یکی از شهرستان تعدادی اقدام برای خرید و فروش رای کردند که دستگیر شدند.

ییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد: براساس آماری که تا ساعت ۱۲ از سامانه انتخابات برداشت شده بیشترین‌ رنج سنی مراجعه به شعبات اخد رای ۳۵ تا ۴۵ سال است و ۵۶ درصد رای دهندگان مردان و ۴۴ درصد زنان هستند.

الهی تبار افزود: تجربه انتخابات گذشته نشان داده است که شعب اخذ رای معمولا بعداز ظهرها شلوغ می شوند از این رو به نظر می رسد روند مشارکت در ساعات پایانی افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: از ۴۱۲ ثبت نام کننده این دوره انتخابات ۱۶۰ نفر تایید نهایی شدند که ۲۷ نفر آنها تا شب گذشته استعفا دادند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: از این آمار ۶۳ نفر در حوزه انتخابی کرمانشاه، ۱۷ نفر در حوزه انتخابی کنگاور صحنه و هرسین، ۱۲ نفر در حوزه انتخابی سنقر، ۹ نفر در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباحانی، ۱۲ نفر در حوزه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب و ۲۰ نفر در حوزه انتخابی اسلام آبادغرب و دالاهو هستند.

الهی تبار اعلام کرد: پس از اعلام نتایج انتخابات کسانی که شکایتی دارند می توانند تا ۲ روز موضوع را به هیات های اجرایی اعلام کنند و هیات های اجرایی یک‌ هفته فرصت دارند که شکایت ها را بررسی کنند و با حضور اعضای هیات نظارت به آن رسیدگی کنند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کرمانشاه یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.

یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی (کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز