رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

مردم استان مشارکت بیش از ۵۰ درصدی را رقم زدند

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۱:۰۰:۱۴
کد خبر: ۹۶۷۶۰۸
مردم استان مشارکت بیش از ۵۰ درصدی را رقم زدند
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۳۳ هزار نفر در این استان رای خود را به صندوق‌ها انداخته اند که افزون بر ۵۰ درصد واجدان شرایط رای را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ولی الله حیاتی روز جمعه گفت: مهلت انتخابات نیز تا ساعت ۲۲ امشب تمدید شده که در صورت حضور مردم در شعب همچنان تمدید خواهد شد.

وی افزود: ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در استان در این انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۷ هزار و ۴۷۴ تن آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه رای برای برگزاری انتخابات در استان تامین شده است که ۸۰۰ هزار تعرفه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۸۰۰ هزار تعرفه نیز مربوط به انتخابات خبرگان رهبری است.  

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان شمالی کار جمع آوری آرای را انجام می دهد.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان برای تعیین جایگزین مرحوم آیت الله حبیب الله مهمان‌نواز، نماینده فقید ادوار این استان در خبرگان رهبری، در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز