هواشناسی لرستان اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی قوی به جو استان در دوشنبه شب

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۹:۴۱:۱۴
کد خبر: ۹۶۷۸۴۷
ورود سامانه بارشی قوی به جو استان در دوشنبه شب
هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی قوی به جو استان در دوشنبه شب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  اداره کل هواشناسی لرستان روز شنبه  با اشاره به توصیف شرایط جوی مورد انتظار از ورود سامانه بارشی قوی به جو استان در دوشنبه شب هفته جاری خبرداد.

هواشناسی لرستان نوع مخاطره را  بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دماهای روزانه ،منطقه اثر   همه نقاط استان و  زمان پایان را بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام کرد.

 اثر مخاطره: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، رواناب سطحی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وقوع سیلاب های محلی، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی (مخصوصاً گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی)، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه، آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و احتمال آسیب به تأسیسات سبک شهری و روستایی...

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی لازم و تجهیز خودروها به وسایل گرمایشی، عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از توقف در حاشیه رود خانه ها و مسیل ها، پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و مکان های مستعد برخورد صاعقه، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با توجه به کاهش  میدان دید به سبب مه گرفتگی در گردنه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم.

 شایان ذکر است در صورت هر گونه تغییر در نحوه فعالیت و حرکت این سامانه بارشی، اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می گردد.

 

نظر شما
پرونده ویژه