کریمی:

پژوهش در بحث کسب وکارهای نوین برای جوانان در اولویت قرار گیرد / خروجی طرح های پژوهشی حوزه جوانان بر روی جامعه تاثیرگذار باشد

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۲:۴۸:۱۸
کد خبر: ۹۶۷۹۵۷
پژوهش در بحث کسب وکارهای نوین برای جوانان در اولویت قرار گیرد /    خروجی  طرح های پژوهشی حوزه جوانان بر روی جامعه تاثیرگذار باشد
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان گفت: گرایش جوانان به اشتغال براساس کسب وکار های نوین یک نیاز ضروری در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ کریمی  در نشست شورای پژوهش اداره کل ورزش وجوانان استان که  با حضور سیروس حسنوند دبیر شورای پژوهش، اله دادی عضو شورا و هیىت علمی دانشگاه،اسماعیل زاده عضو شورا ،میر هیىت علمی دانشگاه و مجری طرح پژوهش برگزارشده بود با اشاره به طرح های پژوهشی با محوریت  چالش های موجود در حوزه های مختلف ورزش ،پشتیبانی وجوانان ، اظهار کرد: موضوعات مربوط به جوانان از جمله بحث اشتغال جوانان از مهمترین موارد پژوهشی در دستگاه ورزش وجوانان محسوب می شود .

او با اشاره به عدم گرایش جوانان به کسب وکارهای نوین  ، افزود: یکی از چالش های اکثر مدیران دستگاه های اجرایی این است که مطالبه بیش از هشتاد  درصد از ارباب رجوع ها  اشتغال در سیستم دولتی واداری است  .

 کریمی با بیان اینکه فرهنگ اشتغالزایی باید تغییر کند ودردل خانواده ها برود،تصریح کرد: این آُسیب ناشی از ذهینت خانواده ها برای تشویق فرزندان خود به تحصیل جهت استخدام در دستگاه های دولتی ومدیرشدن است غافل ازاینکه  آموزش کسب وکارهای نوین از لحاظ استغال زایی و اقتصادی  باصرفه تر است .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با اشاره به نقش مهم پژوهش در طرح ها و ایده های کارآفرینی ، خاطر نشان کرد: باید پژوهش درخصوص خلاقیت ها وایده های جوانان  در حوزه کار آفرینی  انجام گرفته وتوسعه یابد.

او بابیان اینکه بحث اشتغال و  ازدواج جوانان از اهم موضوعاتی است که در حوزه جوانان ظرفیت پژوهش رادارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های لرستان درحال حاضر  ایده های خوبی در بحث اشتغال آفرینی  جوانان وجوددارد که توانایی وجنبه کشوری و بین المللی را هم دارندکه در این راستا در جهاد دانشگاهی استان طرح های قابل توجهی در زمینه هایی مثل گیاهان دارویی و استارت آپ ها انجام گرفته است .

 کریمی با اشاره به بحث کاربردی بودن و جنبه های کیفی طرح های اشتغال آفرینی ، افزود:به دنبال این هستیم که دستگاه ورزش وجوانان  وواحد پژوهش طرح هم دارای جنبه کاربردی   وهم جنبه کیفی  بوده  و برای جامعه هدف نیز  خروجی مثبتی  داشته باشد .

 کریمی گرایش به اشتغال های نوین را یک  نیاز ضروری عنوان کرد و یادآورشد: مسائل پژوهشی نرخ وقیمت ندارندوباید از پژوهش ها  در زمینه شناخت کسب وکار های نوین برای جوانان حمایت کرد.

 او با بیان اینکه بحث اشتغالزایی دستگاه ورزش وجوانان هیچوقت دیده نشده است ، گفت:ظرفیت قابل توجه در این زمینه در ورزش وجوددارد که  درهیچ جا نیست.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با اشاره به میزان  اشتغال زایی در دستگاه ورزش وجوانان استان ، یادآورشد : براساس فعالیت های مدیر، مربی و.. خانم وآقا یک باشگاه ورزشی می تواند به راحتی ۶ نفر اشتغال ایجادکند که باتوجه فعالیت بیش از ۸۰۰ باشگاه ورزشی درسطح استان  وجوددارد  که تقریبا 4800شغل در استان توسط باشگاه های ورزشی ایجادشده است همچنین بیش از ۶۰۰ هیئت ورزشی در سطح استان وجود داردکه  در خود هر هیئت نیروهایی تا حدود ۱۰ نفر مشغول به کارهستند ولی این میزان اشتغال برای جامعه نمایان نیست.  

کریمی با بیان اینکه اولویت اصلی ودغدغه امروزجوانان درجامعه اشتغال است  ووقتی اشتغالی وجود نداشته باشد ازدواجی هم صورت نمی گیرد ، ادامه داد: پژوهش  در بحث  اشتغال موضوعی  اولویت دار است و تجربه نشان می دهد که حمایت از ایده ها وطرح های که از پشتوانه پژوهشی برخوردار هستند جواب خواهدداد .

 او با بیان اینکه  جامعه هدف جوانان در رنج سنی  ۱۸ تا ۳۵سال  مشخص شده است ، عنوان کرد: باتوجه به این رنج سنی پژوهش در بحث کسب وکار های نوین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

کریمی با بیان اینکه  بخش اعظمی از برنامه های ورزش وجوانان در حوزه جوانان قرار دارد ، گفت: بحث آسیب های اجتماعی مثل طلاق ، وام ازدواج ، مسکن جوانان و  کار آفرینی  در این حوزه بسیاراهمیت داردو ما باید براساس احساس مسئولیتی که داریم  در این زمینه پاسخگو باشیم .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ابراز امیدورای کرد تا  خروجی  طرح های پژوهشی حوزه جوانان برروی جامعه تاثیرگذار باشد.

 

نظر شما