ماسک و ژل نداریم، لطفا اصلا سوال نپرسید !

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۹:۰۰:۲۹
کد خبر: ۹۶۸۶۰۵
ماسک و ژل نداریم، لطفا اصلا سوال نپرسید !
ماسک، الکل و ژل نداریم، پاسخی است که مردم هراسان از کرونا در جستجوی اقلام بهداشتی نایاب‌شده در همدان از مسوولان داروخانه‌ها می‌شنوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ از دیروز با تایید شیوع کروناویروس در همدان بازار سیاه ماسک به وجود آمد و انواع ماسک طبی و معمولی در داروخانه ها، تجهیزات پزشکی و فروشگاه های لوازم بهداشتی کمیاب شد.

وحشت و نگرانی مردم از این بیماری فرصتی را برای سودجویان فراهم کرد و ماسک های فیلتردار حتی تا ۳۵ هزارتومان در داروخانه ها و تجهیزات پزشکی همدان مبادله شد.

با وجود وعده های دانشگاه علوم پزشکی همدان برای نظارت بر این موضوع و خط و نشانی که برای متخلفان کشید اما همچنان کاسبی با کرونا در این شهر ادامه دارد.

از صبح امروز ژل های ضدعفونی کننده دست، الکل ۷۰ درصد، دستکش یک بار مصرف هم به فهرست اقلام کمیاب اضافه شد تا جایی که به گفته داروخانه های سطح شهر موجودی انبارشان هم ته کشیده و جمله "نداریم، نپرسید" را پشت شیشه هایشان نصب کردند.

این در حالی است که مسوولان به طور مستمر مردم را به تشدید بهداشت فردی سفارش می کنند؛ اما به نظر می رسد بازار سیاه فروش ماسک و کیمیا شدن اقلام بهداشتی چندان فصل مشترکی با این توصیه ندارد.

اکنون نگرانی از ابتلا، ترس از نایاب شدن اقلام بهداشتی و قیمت های گزاف فصل مشترک مردم همدان و کرونا است.

زمزمه های نارضایتی مردم از کمبود اقلام ضروری برای مقابله با کرونا در شهرهای استان نیز به گوش می رسد، تا جایی که برای تهیه ماسک و ژلهای ضدعفونی به همدان مراجعه کرده اما دست خالی برمی گردند.

دست های خالی استان برای پاسخ به نیاز مردم در شرایطی است که زمینه تولید ماسک در این منطقه وجود دارد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت همدان امروز در گفت و گو با رسانه ها با تایید توان صنعتی استان برای تولید ماسک، از آمادگی برای افزایش تولید این کالا خبر داد. 

به گفته حمیدرضا متین ماسک، الکل و دیگر لوازم بهداشتی جزو کالاهای اساسی محسوب نشده و ثبت موجودی این اقلام اجباری نیست.

با این وجود او به مردم اطمینان خاطر می دهد که کسی جرات احتکار ماسک و اقلام بهداشتی را ندارد و جای خالی ماسک در این استان به زودی پر می شود.

اما تا وقتی که دست نوشته "نداریم، نپرسید"  از در و دیوار داروخانه ها برداشته نشود و این اقلام بدون مشکل در اختیار مصرف کنندگان قرار نگیرد، مردم همچنان نگران هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز