تخلیه کامل سه روستا در کوهرنگ

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۴:۰۰:۰۲
کد خبر: ۹۶۹۰۴۴
تخلیه کامل سه روستا در کوهرنگ
فرماندار کوهرنگ با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال‌وبختیاری، گفت: چند روستا از جمله دره شیخ‌عالی، میان رودان و محمودآباد در معرض خطر سیلاب و رانش هستند که در حال تخلیه شدن هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ مصطفوی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در شهرستان کوهرنگ در صورت وقوع سیلاب، اظهار کرد: ضلع شرقی رودخانه چمن‌گلی نیازمند لایروبی است، نیاز است دستگاه‌های خدمات‌رسان نیسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار کوهرنگ ادامه داد: رودخانه نعل‌اشکنان نیز نیازمند لایروبی است، اگر این کار صورت نگیرد ساکنان روستای نعل‌اشکنان در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: چند روستا از جمله دره شیخ‌عالی، میان رودان و محمودآباد در معرض خطر سیلاب و رانش هستند که در حال تخلیه شدن هستند.

در ادامه سیداحمد مرتضوی‌فرد با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر آمادگی لازم برای امدادرسانی در زمان وقع سیل را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انبارهای امدادی استان تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: همچنین این استان آمادگی امدادرسانی به استان‌های مجاور از جمله خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد را دارد.

وی ادامه داد: بالگرد برای امدادرسانی هوایی در صورت مساعد بودن هوا نیز در نظر گرفته شده است.

در ادامه کیانوش نادری فرماندار شهرستان بن گفت: نیاز است قبل از آغاز بارش‌ها سدخاکی بارده و تومانک توسط کارشناسان اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مورد بررسی قرار بگیرد تا مشکلی به وجود نیاد.

وی خاطرنشان کرد: هشداری لازم به بخشداران و دهیاران برای آمادگی مقابله با حوادث احتماعی داده شده است.

همچنین مجید فرهزاد در پایان جلسه اظهار کرد: باتوجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل‌آسا و وزش باد شدید قطعی و آسیب به شبکه‌های توزیع برق دور از انتظار نیست، اما تلاش می‌کنیم خاموشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از آماده‌باش نیروهای این شرکت در چند روز آینده خبر داد و گفت: نیروهای فنی قبل از آغاز بارش در شهرستان‌های استان مستقر می‌شوند.

 

نظر شما