ملخ‌ها را در پارسیان زمین‌گیر می‌کنیم!

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۵:۰۰:۲۲
کد خبر: ۹۶۹۰۵۳
ملخ‌ها را در پارسیان زمین‌گیر می‌کنیم!
فرماندار پارسیان گفت: با اقدام جهادی و تلاش شبانه نمی‌گذاریم ملخ‌های صحرایی آسیبی به مردم و بویژه کشاورزان این شهرستان وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجتبی رضاپور در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان بیان داشت: مدیریت جهادکشاورزی پارسیان نیز آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی به باغ‌ها و مزرعه‌های کشاورزی را دارد.

وی با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به برخی از مزرعه‌های بخش مرکزی پارسیان اظهار داشت: هم اکنون ۹۰۰ لیتر سم از تهران و ۳۰۰ لیتر سم از بندر لنگه خریداری شده و روزانه ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سم پاشی خواهد شد.

فرماندار پارسیان اظهارداشت: همه اعضای ستاد بحران مبارزه با ملخ صحرایی باید براساس تکالیفی که دارند همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بحران را مدیریت کرده و پشت سر بگذاریم.

رضاپور در ادامه بر همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها و همچنین ادارات عضو ستاد بحران با مدیریت جهاد کشاورزی در راستای رصد و پایش ملخ در سطح شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی در مزارع، اقدامات سنجیده با همکاری و همراهی کشاورزان است، گفت: داشتن امکانات و تعامل و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و در اختیار گذاشتن خودروهای ادارات در راستای مبارزه و سم پاشی به منظور سریع‌تر پیش بردن اهداف عنوان کرد.

فرماندار پارسیان تاکید کرد: ادارات متولی امر باید نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی مردم و کشاورزان از خطرهای ناشی از هجوم ملخ و پیامدهای های آن و همچنین روش‌های مقابله و پیشگیری اقدام کنند.

شهرستان پارسیان در دورترین نقطه غرب هرمزگان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز