شیوع سریع و ماندگاری زیاد، دو خطر اصلی ویروس کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۵:۲۴:۰۵
کد خبر: ۹۶۹۱۶۰
شیوع سریع و ماندگاری زیاد، دو خطر اصلی ویروس کرونا
معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تعدادی بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند، گفت: تنها خطر ویروس کرونا این است که شیوع آن بسیار بالا و سریع است و در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را مبتلا می‌کند و ماندگاری نیز آن روی سطوح زیاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر حاتم بوستانی در نشست خبری  که با موضوع کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، در خصوص قطعی آب و نبود مایع دستشویی در برخی مدارس خوزستان گفت: آن چیزی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد، ماسک یا حتی مایع دستشویی نیست؛ بلکه مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ما آرامش است.

 وی افزود: مشکل ما در خوزستان کرونا نیست، بلکه امنیت روانی است. اگر جامعه اعتماد خود را به دستگاه‌های دولتی از دست بدهند، این آرامش ایجاد نخواهد شد و ما ابزاری برای احیای اعتماد عمومی نداریم.

بوستانی گفت: اینکه مدارس آب ندارند یا مایع دستشویی ندارند، دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشد؟ دانشگاه علوم پزشکی اهواز، هم در دوره ریاست قبلی و هم ریاست فعلی، چندین پرونده برای مسئولین آبفا تشکیل داده است و تحت فشارهای سنگین عقب‌نشینی نکرده است.

وی بیان کرد: کروناویروس در کودکان زیر ۱۰ سال به میزان ۲ درصد وجود دارد و شیوع این ویروس در این گروه سنی بسیار کم است.

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: اکنون مشکل کرونا در خوزستان مطلقا وجود این ویروس نیست زیرا هنوز مورد مثبتی در خوزستان گزارش نشده است بلکه مشکل ما امنیت روانی است.

وی گفت: در حال حاضر تنها تعدادی بیمار، مشکوک به ابتلا به کروناویروس بوده‌اند که در بیمارستان هستند.

بوستانی افزود: ۲ درصد افراد مبتلا به کروناویروس که بیماری زمینه‌ای یا سن بالایی داشته باشند، فوت می‌کنند. تنها خطر ویروس کرونا این است که شیوع آن بالا است و در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را مبتلا می‌کند و ماندگاری نیز آن روی سطوح زیاد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز