معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد:

نمونه گیری از ۱۹ مورد مشکوک به کرونا در گلستان/ در انتظار ارسال جواب ها از تهران هستیم

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۹:۲۰:۱۱
کد خبر: ۹۶۹۲۵۷
نمونه گیری از ۱۹ مورد مشکوک به کرونا در گلستان/ در انتظار ارسال جواب ها از تهران هستیم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: 19 مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماری کرونا صورت گرفته اما هنوز هیچ جوابی از تهران ارسال نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سراج الدین عارف نیا در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارکرد:   19 مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماری کرونا صورت گرفته و برای انجام آزمایش به تهران ارسال شده است .

وی ضمن بیان اینکه اولین نمونه 5 روز گذشته به تهران ارسال شد اما هنوز جواب نیامده است، افزود: تمام نمونه های گرفته شده در استان گلستان و سایر استان ها برای انجام آزمایش به تهران ارسال میشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در بیمارستان های مختلف سطح استان بخش های ایزوله برای بستری این بیماران به عنوان پشتیبان آماده شده است که در صورت نیاز برای ایجاد فضای قرنطینه تخلیه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان گرگان 70 تخت در بیمارستان 5 آذر به منظور قرنطینه بیماران مشکوک به این بیماری در نظر گرفته شده و طبقه چهارم بیمارستان صیاد شیرازی نیز به این منظور تخلیه شده است.

وی ادامه داد: درمانگاه بیمارستان طالقانی نیز به دو قسمت با ورودی های جدا "ویژه بیماران تب دار تنفسی" و "ویژه سایر بیماران" تقسیم شده است.

عارف نیا تاکید کرد: سن هیچ تاثیری در ابتلا به این بیماری ندارد اما برای سنین بالای 50 سال خطرناک تر و علائم در سنین زیر 8 سال خفیف تر می باشد.

وی ضمن بیان اینکه مردم تا حد امکان از محل های تجمعی پرهیز کنند تصریح کرد: شستشوی مکرر دست ها میتواند از اقدامات موثر در جهت کاهش شیوع  و پیشگیری از ابتلا به این بیماری باشد.

وی همچنین گفت: قول هایی برای توضیح ماسک داده شده که هنوز در گلستان محقق نشده است و داروخانه ها نیز در فروش یا عدم فروش ماسک دچار بلاتکلیفی هستد.

عارف نیا با عنوان این موضوع که بیمارستان محل خطر می باشد، گفت: ممنوعیت ملاقات بیماران در بیمارستان ها یکی از اقداماتی است که دانشگاه در پیشگیری از شیوع بیماری انجام داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در صورتی که مردم علائمی نظیر سرفه ، تب و بدن درد دارند فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند در غیر اینصورت سعی کنند با علائم خفیف مانند آبریزش بینی و غیره از بیمارستان ها که مراکز خطر می باشد دوری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز