کرونا، اسب‌ها را در گنبدکاووس از نفس انداخت

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۳:۴۰:۴۴
کد خبر: ۹۶۹۵۲۹
کرونا، اسب‌ها را در گنبدکاووس از نفس انداخت
شیوع بیماری کرونا دربرخی نقاط کشور به لغو مسابقات مختلف ورزشی از جمله مسابقات اسبدوانی در شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق گلستان منجر و باعث شد اسب‌ها در این منطقه از تاخت بازبمانند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ برگزاری مسابقات اسبدوانی در گنبدکاووس که از آن به عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته مفرح ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان به شکل منظم برگزار می‌شود و هر هفته مشتاقان این ورزش از سراسر استان گلستان و بعضا از برخی نقاط کشور به تماشای این مسابقات می‌نشینند.

با این حال از هفته گذشته که خبر شیوع بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور منتشر شد، متولیان بهداشت و سلامت کشور به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در سایر استان‌ها و نیز بخش‌های مختلف از جمله درحوزه ورزش با هدف حفظ سلامت ورزشکاران، دست اندرکاران و تماشاگران، برگزاری تمامی مسابقات ورزشی در رشته‌ها و رده‌های مختلف سنی را لغو و یا محدود به حضور نیافتن تماشاگران کردند.

گنبدکاووس که از شهرستان‌های مطرح کشور در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله دو رشته سوارکاری و والیبال بوده و در نزد مشتاقان، علاقه‌مندان و ورزشی نویسان به پایتخت این دو رشته مشهور است، هم‌اکنون با لغو مسابقات این دو رشته پرطرفدار روبرو شده و به گفته رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان تمامی مسابقات ورزشی در رشته‌ها و رده‌های مختلف فعلا تا پایان هفته جاری لغو شده‌است.

حجت‌الله یوسفی گفت: لغو تمامی مسابقات ورزشی براساس اطلاعیه معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و باهدف جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و نیز حفظ سلامت ورزشکاران، دست اندرکاران ورزشی و علاقمندان و تماشاگران، از پنجم اسفند به مدت ۱۰ روز، صورت گرفته است.

وی افزود: به دلیل اینکه بیشتر مسابقات تیم‌های گنبدی در رشته‌های مختلف از جمله سوارکاری، لیگ برتر والیبال مردان و لیگ برتر والیبال نشسته مردان و همچنین مسابقات زیرگروه کشوری فوتبال و لیگ استانی این رشته در روزهای یکشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود، فعلا لغو مسابقات تا پایان هفته جاری به تیم‌ها و باشگاه‌ها ابلاغ شده‌است.

یوسفی با بیان اینکه در صورت استمرار شرایط بیماری کرونا، برگزاری مسابقات ورزشی یا لغو مجدد آن با تصمیم مسوولان متولی امر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: با این حال این اداره به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و نیز حفظ سلامت شهروندان و ورزشکاران، فعالیت‌های ورزشی و تمرینی را در تمام اماکن ورزشی دولتی تا پایان هفته جاری ممنوع کرده است.

وی تصریح کرد: این اداره همچنین به باشگاه‌های بخش خصوصی گنبدکاووس هم ابلاغ کرده که در صورت توانایی برای ضدعفونی کردن محیط، ادوات و تجهیزات ورزشی، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر این صورت باید باشگاه را تعطیل کنند و بر این اساس بیشتر باشگاه‌های خصوصی این شهرستان، فعالیت‌های خود را لغو کرده‌اند.

در همین پیوند سرپرست هیات سوارکاری گنبدکاووس نیز گفت که به دلیل شیوع بیماری کرونا در برخی استان‌ها و بر اساس اعلام اداره ورزش و جوانان این شهرستان مستند به اطلاعیه وزارت ورزش و با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری در استان گلستان و گنبدکاووس، فعلا مسابقات سوارکاری کورس زمستانه این شهرستان تا ۱۵ اسفند برگزار نمی‌شود.

بهروز نیازی افزود: برگزاری ادامه مسابقات پس از زمان تعیین شده بستگی به شرایط کشور دارد و مجموعه هیات سوارکاری گنبدکاووس نیز تابع دستورات و مقررات متولیان حوزه سلامت جامعه و همچنین وزارت ورزش و جوانان است.

مسابقات اسبدوانی کورس پاییز و زمستان امسال گنبدکاووس از آبان ماه آغاز شده و تاکنون ۱۴ هفته از این مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار شده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گنبدکاووس نیز در این خصوص گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در ۱۰ استان‌ و با هدف پیشگیری از گسترش آن به دیگر مناطق کشور و بر اساس تصمیم سازمان لیگ برتر والیبال کشور، مسابقات این لیگ لغو شده و تا بهبود شرایط هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود.

جمال الدین واحدی  با بیان اینکه قرار است در چند روز آینده جلسه‌ای با حضور مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری در سازمان لیگ والیبال برگزار شود و تصمیم گیری نهایی برای ادامه یا لغو مسابقات اتخاذ شود، افزود: باشگاه و تیم والیبال شهرداری گنبد تابع نظر و تصمیمات متولیان بهداشت و سلامت جامعه است.

 شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و بنا به اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی، دو نفر مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان بستری هستند و جواب آزمایش آنها هنوز اعلام نشده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز