استاندار قزوین تاکید کرد:

برخورد جدی و قاطع با گران فروشی به بهانه بیماری کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۴:۱۰:۴۳
کد خبر: ۹۶۹۵۵۷
برخورد جدی و قاطع با گران فروشی به بهانه بیماری کرونا
تعزیرات حکومتی استان با همکاری فرمانداران باید با هرگونه گران فروشی در بازار به بهانه ویروس کرونا به شدت و قاطعانه برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هدایت الله جمالی پور روز سه‌شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: متاسفانه در شرایطی که همه باید کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم کمک کنند، برخی فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان یک فضای غیرانسانی و غیراخلاقی را در برخی بخش های بازار ایجاد کرده اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای با التهاب آفرینی، انجام برخی رفتارهای نامساعد و احتکار ابزارهای پیشگیری از بیماری در بازار، اخلاق را زیر پا گذاشته‌اند.

جمالی پور خطاب به احتکار کنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در بازار تاکید کرد: اینکه برخی اقدام به احتکار برخی ابزارها می‌کنند، معلوم است که ما مشکل زیرساختی فرهنگی داریم و این افراد بدانند اولین کسی که در این موضوع متضرر خواهد شد خانواده خود آنها خواهد بود.

استاندار قزوین با بیان اینکه قزوین کمترین میزان درگیری با بیماری کرونا را دارد، اطهار داشت: اقدامات پیشگیری بهترین راه مقابله با این ویروس است و دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف است که برآورد مالی کرده تا برای تامین ماسک و الکل از اعتبارات استانی استفاده کرد.

جمالی پور تصریح کرد: پس از تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید نظارت لازم در خصوص توزیع انجام شود و بدون برنامه ماسک در اختیار دلالان قرار نگیرد.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین آمادگی داشته باشد که پشتیبانی لازم از استان‌های همجوار مانند زنجان و همدان را نیز در دستور کار قرار داشته باشد.

جمالی پور به تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: تعطیل شدن مدرسه راه چاره نیست و باید تصمیمات جدی‌تری گرفت و  اگر لازم باشد نیاز است که نمازهای جماعت با اذن دفتر رهبری و نمایندگی ولی فقیه در استان برای مدت کوتاهی لغو شود.

وی یادآور شد: در مورد مراسم اعتکاف نیز پیشنهاد دادیم که برای امسال لغو شده و مردم در منازل شخصی با خواندن قرآن این مناسک عبادی را دنبال کنند. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز