رئیس جمهور:

درآمدهای قطعه اول آزاد راه تهران - شمال، صرف ساخت قطعه دوم می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۴:۴۹:۲۵
کد خبر: ۹۶۹۵۸۵
درآمدهای قطعه اول آزاد راه تهران - شمال، صرف ساخت قطعه دوم می‌شود
قطعه یک آزادراه تهران - شمال امروز با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: تصمیم گرفتیم از این قطعه یک، دولت و بنیاد هر درآمدی که دارند این درآمد را برای قطعه دوم صرف می‌کنیم. البته این درآمد کافی نیست قطعه دوم خیلی پول می‌خواهد.

وی افزود: مردم بدانند که هر مقداری در اینجا پرداخت می‌کنند ما برای قطعه دوم صرف می‌کنیم. دولت هم کمک می‌کند انشاءالله قرار ما با آقای اسلامی و فتاح این است که تا پایان دولت دوازدهم، ان‌شاءالله قطعه دوم یک مسیرش افتتاح بشود و یک مسیر هم از همان جاده قدیم استفاده شود تا بعد قسمت بعد هم تکمیل شود و این قرار ما باشد.

روحانی یادآور شد: ما همه توانمان را به کار می‌گیریم و من به آقای نوبخت هم دستور می‌دهم که همه امکاناتی که لازم است را در اختیار بگذارد که ان‌شاء الله مردم بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند.

وی  ادامه داد: دوستان می‌خواستند قسمت کوتاهی از این جاده را برویم که ما تا آخر رفتیم که خیلی جالب توجه و افتخارآفرین است. این جاده بسیار زیباست. این جاده‌ای، جاده‌ای است که یا پل است و یا تونل. در تمام مسیر این جاده، از پل عبور می‌کنیم و به داخل تونل می‌رویم، و از تونل که خارج می‌شویم بر روی پل می‌رویم.  

‌رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: مشخص است که در این ۳۲ کیلومتر، چه کار عظیم و بزرگی انجام شده است. یعنی ۱۸ تونل که یکی از آن تونل‌ها نزدیک ۵ کیلومتر طول دارد. اگر اشتباه نکنم، به طور مثال حدود ۴۸۴ هزار و ۸۵۰ است که البته ممکن است این رقم کمی بالاتر یا پایین‌تر باشد. این جاده ۱۸ تونل دارد که یکی از تونل‌ها حدود ۵ کیلومتر است. این همه پل‌های زیبا مسیر بسیار زیبا و جالب و فرصتی که ایجاد می‌شود.

وی ضمن تبریک به استاندار تهران و استاندار البرز گفت: البته تبریک برای مردم این دو شهر است چرا که مردم تهران کیلومترها می‌آمد و معطل می‌شدند تا به کرج برسند.

روحانی در ادامه بیان داشت: امروز، روز مبارکی هم برای مردم تهران است که راه کوتاه‌تر می‌شود و هم برای مردم البرز و کرج. چرا که ترافیک و آلودگی سنگینی رفع می‌شود. هم از استاندار تهران و هم از استاندار البرز تشکر می‌کنم. هم برای این استان‌ها مبارک است و هم مردم کل کشور و استان‌های شمالی کشور به ویژه مازندران.

گفتنی است منطقه یک آزادراه تهران - شمال از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان شروع می‌شود و تا شهرستانک در محور کندوان ادامه دارد.

همزمان با آغاز بهره برداری رسمی از قطعه یک آزادراه تهران-شمال، معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۵ هزار تومانی عوارض آزادراه تهران-شمال به دستور رئیس جمهور خبر داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز