کلنگ نخستین کارخانه نوآوری شهر گرگان بر زمین زده شد

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۳:۵۲:۴۲
کد خبر: ۹۷۰۳۳۷
کلنگ نخستین کارخانه نوآوری شهر گرگان بر زمین زده شد
نخستین کارخانه نوآوری شهر گرگان با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در گرگان کلنگ‌زنی شد.کلنگ نخستین کارخانه نوآوری شهر گرگان بر زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛  هادی حق‌شناس استاندار گلستان عصر چهارشنبه 7 اسفند در آئین کلنگ‌زنی نخستین کارخانه نوآوری در استان ضمن قدردانی از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار داشت: اگر فقط یک ایده از این کارخانه به تولید محصول و تجاری‌سازی برسد، همه بخش‌ها از جمله شهرداری گرگان هم از آن منتفع خواهند شد.

حق‌شناس با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با بیماری کرونا گفت: هم‌اکنون نگرانی‌های زیادی ناشی از کمبود موادضدعفونی کننده در برخی مناطق وجود دارد، اما یک شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان نه فقط نیاز استان، بلکه دست‌کم 30 درصد نیاز کشور را برطرف می‌کند.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: علاوه براین، امروز یک شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز تولید ماسک را در استان شروع کرد و دیگر مشکلی به خاطر کمبود ماسک وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز دیگر شرکت‌های بزرگ از نظر سخت‌افزاری رشد نمی‌کنند بلکه این نیروی فکر و ایده است که مشکلات موجود را برطرف می‌کند.

حق‌شناس گفت: بخشی از نخبگان استان در بهترین دانشگاه‌های دنیا و کشور مشغول تحصیل هستند؛ راه‌اندازی کارخانه نوآوری فرصت بی‌نظیری برای جوانانی است که دوست دارند در زمینه فناوری‌های نوین کار کنند، اما مکان و فضایی برای فعالیت ندارند.

استاندار گلستان بیان داشت: فاز مطالعاتی این پروژه انجام و نقشه‌ها هم تهیه شده است. امیدواریم این کارخانه ظرف مدت یکسال با 5 میلیارد تومان اعتبار ساخته شود.

در ادامه، مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز اظهار داشت: گرگان می‌تواند در آینده به سمت شهر نوآوری حرکت کند.

وی افزود: این کارخانه از مصوبه‌های سفر ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان است که در فضایی به مساحت 3 هزار و 600 مترمربع احداث می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: برای احداث کارخانه نوآوری در گرگان بالغ بر 5میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: سعی می‌کنیم نخستین کارخانه نوآوری استان را در کمتر از یکسال آینده بسازیم و به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانیم.

 

نظر شما