معاون تحقیقات موسسه رازی عنوان کرد:

اعلام آمادگی مؤسسه رازی برای انجام تحقیقات کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۷:۳۱:۵۲
کد خبر: ۹۷۰۴۷۱
اعلام آمادگی مؤسسه رازی برای انجام تحقیقات کرونا
معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: این مجموعه آمادگی لازم برای انجام تحقیقات علمی در خصوص راه های پیشگیری و درمان کرونا ویروس را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ محمدحسین فلاح آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وجود آزمایشگاه های مجهزدر موسسه رازی و متخصصان باتجربه، امکان انجام تحقیقات در مورد کرونا ویروس در حوزه تولید کیت های تشخیصی، بررسی بیماری در حیوانات به عنوان مخزن و مطالعات پاتوبیولوژی ویروس و امکان سنجی تولید واکسن در این موسسه وجود دارد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از بخش هایی که موسسه رازی آمادگی دارد در آن ورود کند، مطالعات امکان سنجی استفاده از سرم های افراد بهبود یافته برای مبتلایانی است که حال وخیم دارند.

فلاح آبادی همچنین با اشاره به انتقال این ویروس از حیوان به انسان توضیح داد: با توجه به اینکه در کشور ما انتقال فرد به فرد ویروس کرونا بررسی شده، هنوز مطالعه ای در مورد اینکه چه حیوانانی ممکن است به عنوان مخزن این ویروس باشند انجام نشده، اما موسسه رازی نیز در این زمینه این آمادگی را دارد که مطالعاتی درباره حیوانات مخزن کرونا ویروس را با همکاری سازمان دامپزشکی آغاز کند.

وی تصریح کرد: آمادگی موسسه رازی به صورت کتبی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده و در صورت موافقت وزارتخانه، این مؤسسه به صورت کامل آماده است توانمندی و امکانات خود را در خصوص این ویروس تنفسی به کار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز