استاندار گلستان در بازدید از سد وشمگیر خبر داد:

آمادگی سد‌های گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۰:۲۹:۴۱
کد خبر: ۹۷۰۹۲۲
آمادگی سد‌های گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
استاندار گلستان اظهار کرد: با رهاسازی به اندازه و به موقع آب، سد‌های استان آمادگی کامل برای ذخیره روان آب‌ها احتمالی را دارند از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی نیز به میزان لازم ذخیره خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در بازدید از سد وشمگیر ضمن قدردانی از آب منطقه‌ای به خاطر مدیریت مناسب سد‌های استان گفت: با توجه به بارش‌هایی که طی روز‌های گذشته اتفاق افتاد و همچنین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های جدید لازم بود که مقداری از آب‌های ذخیره شده رهاسازی شود که این کار به صورت حساب شده و به موقع انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها حجم بارندگی طی روز‌های گذشته حدود ۴میلیون مترمکعب بود و همین مقدار آب رهاسازی شد, گفت: هم اکنون پشت سد وشمگیر و دو سد انحرافی آن مجموعا ۶میلیون مترمکعب آب وجود دارد از این رو هیچ نگرانی برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاوری نیز وجود ندارد.

وی با استناد به اظهارات مسئولان آب منطقه‌ای استان گفت: برای اولین بار در این موقع از سال آب مورد نیاز برای آبیاری حدود ۱۱هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

استاندار گلستان افزود:طی سال‌های گذشته دریچه‌های سد وشمگیر باز نشده بود، اما هم اکنون این دریچه‌ها باز شده و در صورت نیاز به خوبی عمل خواهند کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سد نرماب حداکثر تا سال آینده آبگیری شود گفت: در صورت آب گیری سد نرماب ظرفیت ذخیره آب در استان دو برابر خواهد شد که این به معنای کاهش خطر ایجاد سیل و افزایش ذخایر آبی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز