تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری برای پیشگیری از کرونا تعطیل شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۱:۲۳:۱۳
کد خبر: ۹۷۱۰۱۵
تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری برای پیشگیری از کرونا تعطیل شد
شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و استان فارس باعث شد تا ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان سپیدان، تمام تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری این شهرستان را از شنبه دهم اسفند تا هفدهم این ماه تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرماندار سپیدان گفت: تمام تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان سپیدان مانند تفرجگاه‌های چله‌گاه، شش پیر، تنگ تیزاب، کهکران، مارگون و پیست‌های اسکی این منطقه و همچنین تمام هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و منازل مبله به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم تا ۱۷ اسفندماه تعطیل شد.

جمال جوادی جهرمی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در سپیدان مشاهده و تایید نشده است، افزود: هدف از تعطیل کردن مدارس، دانشگاه‌ها، تمرین‌های ورزشی و غیره این بوده که مردم در منزل بمانند و در شهر تردد نکنند تا مصونیت بیشتر شود.

وی از شهروندان خواست برای پیشگیری از شیوع و سرایت ویروس کرونا و حفظ سلامت عموم مردم  در خانه‌های خود بمانند و از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا  در شهرستان سپیدان همچنین رعایت بهداشت فردی را مهمترین عامل مقابله با بیماری دانست و از شهروندان خواست روزانه چندبار دست خود را با آب و صابون به خوبی بشویند و مراکز احتمالی آلوده مانند سرویس‌های بهداشتی را ضدعفونی کنند و با دوری از مراکز پرجمعیت به سلامت فردی و اجتماعی اهمیت دهند.

جوادی جهرمی اظهارکرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از روستاییان درخواست می‌شود، ضمن توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی ، تا حد امکان از حضور در شهرها واماکن پر تردد اجتناب ورزند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم و حفظ جان آن‌ها بسیار مهم است، بر فعال‌تر شدن بهورزان به منظور آگاهی بخشی به مردم برای رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در مناطق روستایی برای اطلاع رسانی، آموزش و کنترل بیشتر استفاده کرد تا شاهد سلامتی مردم روستاها باشیم.

فرماندار سپیدان بیان کرد: تلاش برای برگزار نشدن مراسم‌های سنتی، جشن‌ها و عزاداری‌ها در سطح روستاها از جمله اقدامات مهم و لازم الاجرا است که دهیاران باید در دستور کار خود قرار دهند.

اردکان مرکز شهرستان سپیدان در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز