ویروس کرونا از چه چیز هایی می ترسد؟

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۵:۱۳:۲۳
کد خبر: ۹۷۱۱۹۱
ویروس کرونا از چه چیز هایی می ترسد؟
مدت زمان حیات ویروس کرونا به میزان رطوبت، دمای هوا و همچنین، نور مستقیم خورشید بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گازتا رو، دانشمندان مدت زمان بقای ویروس کرونا را در سطوح گوناگون ارزیابی کرده‌اند:

1- متخصصان امریکایی دریافته اند که ویروس کرونا برای مدت زمان طولانی، می تواند بر روی مقوا و پلاستیک زنده بماند، اما طی تقریبا دو ساعت، بر روی فولاد و مس از بین می رود. علت بقای این ویروس، ادامه حیاتش در کشتی Diamond Princess بوده است. اما با این وجود، نباید از بسته های ارسالی از چین چندان هراسی داشت، زیرا مدت زمان ارسال این بسته ها طولانی است و طی این مدت نیز این ویروس از بین می رود.

2- براساس ارزیابی های سازمان بهداشت جهانی، میزان مرگ و میر در چین بر اثر ویروس کرونا 2 الی 4 درصد است. در این کشور، 8 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و بیش از 2700 نفر نیز فوت کرده اند. در 46 کشور دیگر در جهان، در حدود 3700 نفر به این ویروس مبتلا شده اند و 57 نفر فوت کرده اند.

3- در مجموع، ویروس کرونا قادر به حیات در فضای باز نیست. اما، این ویروس قادر است، در آب تا نه روز و در مکان های خنک و یا یخ زده تا چندین سال زنده بماند. پرتوی فرا بنفش، محلول های حلال چربی و مواد شوینده قوی می توانند، طی چند دقیقه این ویروس را از میان بردارند. مواد ضد عفونی کننده دشمن اصلی ویروس کرونا هستند. سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، استفاده از مواد ضد عفونی کننده دست و الکل را توصیه می کند.

4- مدت زمان حیات ویروس کرونا به میزان رطوبت، دمای هوا و همچنین، نور مستقیم خورشید بستگی دارد. این ویروس برای سالمندان بسیار خطرناک است. 14.8 درصد از میزان مرگ و میر در اثر این ویروس از میان سالخوردگان بوده است. در میان کودکان زیر 9 سال هیچ مورد از مرگ و میر ثبت نشده است. البته، دو مورد از مبتلا شدن نوزادان به این ویروس به ثبت رسیده که آنان نیز از مادرانش به این ویروس مبتلا شده اند.

5- تا سن 39 سال، میزان مرگ و میر فقط 0.2 درصد بوده و با افزایش سن، این رقم بالاتر می رود: این میزان برای افراد 40 ساله به بالا (0.4 درصد)، برای افراد 50 سال به بالا (1.3 درصد) و از افراد 70 سال به بالا (8 درصد) است. میزان مرگ و میر در میان مردان بیشتر از زنان است - 2.8 درصد در برابر 1.7 درصد. بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابتی و بیماری های مزمن تنفسی بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

6- پیک اپیدمی این ویروس در روزهای 24 الی 26 ماه ژانویه بوده است. در اواسط ماه فوریه، سیر  نزولی این ویروس آغاز شد. متخصصان معتقدند که علت آن، قرنطینه شهر هووان و اعمال محدودیت های شدید در دیگر مناطق درگیر با این ویروس بوده است. علت انتشار این ویروس در دیگر نقاط جهان نیز سفر مردم چین بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز