بررسی وضعیت ذخیره آبی ارس توسط ایران و جمهوری آذربایجان

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۱:۳۰:۵۵
کد خبر: ۹۷۱۵۶۸
بررسی وضعیت ذخیره آبی ارس توسط ایران و جمهوری آذربایجان
مسوولان امور آب استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی ، آذربایجان‌غربی و جمهوری آذربایجان با بازدید از رودخانه مرزی ارس در مناطق مختلف وضعیت این رودخانه را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نبی‌الله پاسبان عیسی‌لو ،معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل روز یکشنبه گفت: در این بازدید، نسبت به ذخیره  آب دریاچه سد ارس و آماده شدن آن برای سال زراعی ۹۹-۹۸ تاکید شد و چگونگی همکاری مشترک در بهره‌برداری از آب این رودخانه مرزی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این نشست برای استفاده بهینه از منابع آب ارس تاکید شد، افزود: همچنین میزان ذخیره به موقع آب برای تامین نیاز اراضی پایین دست شبکه‌های مغان و خداآفرین مورد بررسی قرار گرفت.

او  با اشاره به رها شدن به موقع آب از سد ارس بیان‌کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق نیاز آبی پایین دست سد ارس مدنظر گرفته شود.

پاسبان عیسی‌لو حفاظت از خاک در برابر فرسایش‌ این رودخانه مرزی را ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و در راستای اخذ و جذب اعتبارات لازم تلاش می‌شود.

وی از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

وی بر ضرورت تعامل و همکاری دوجانبه برای ساماندهی و صیانت از رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برای ساماندهی وضعیت رودخانه‌های موجود در حریم و داخل شهرها و معرفی جاذبه‌های گردشگری و آب‌های معدنی به گردشگران باید اقدامات مناسبی بعمل آید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل لازمه هدایت آب‌های سطحی و اضافی به خارج از شهر را یادآور شد و ادامه‌داد: برای هدایت آب‌های سطحی و اضافی موجود در داخل شهر باید شهرداری‌ها اقدامات مناسبی انجام دهند تا در این باره مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید.

 

نظر شما