استاندار فارس:

رفع شبهه در مورد انتخابات باید از طریق قانون دنبال شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۱:۳۳:۳۸
کد خبر: ۹۷۱۵۸۴
رفع شبهه در مورد انتخابات باید از طریق قانون دنبال شود
استاندار فارس در واکنش به سخنان امام جمعه جهرم که وجود برخی تخلفات انتخاباتی در این شهرستان را در خطبه نماز جمعه بیان کرده بود گفت: اگر کسی شبهه و شکی در ارتباط با انتخابات دارد، در چارچوب راهکار قانونی این موضوع را دنبال کند و این موارد نیاز به خطابه ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عنایت‌الله رحیمی یکشنبه گفت: در هیات نظارت انتخابات، تخلفات انتخاباتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در زمان مشخص شده از سوی قانونگذار، هم هیات نظارت و هم شورای نگهبان تصمیم‌ قانونی و شرعی لازم را خواهند گرفت.

وی ادامه داد: عزیزانی که رهنمودی در ارتباط با انتخابات می‌کنند، این رهنمود آنان حتما مدنظر است و برای پاسخ به شک و شبهه‌ها راهکار قانونی پیش‌بینی شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از تمام کسانی که در انتخابات دوم اسفند مشارکت کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، انتخابات دوم اسفندماه مطلوب و بی‌حاشیه بود.

حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر  امام جمعه جهرم در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه نهم اسفند ۹۸ با اشاره به برگزاری انتخابات دوم اسفند گفت: انتخاباتی در جهرم برگزار شد که در شان دارالمومنین نبود و تخلفاتی در آن صورت گرفت.

وی افزود: در حالی که طبق اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور تا زمانی که متقاضی رای دادن وجود داشت باید از آن‌ها رای‌گیری می‌شد اما در شهرستان‌های جهرم و خفر این حق از مردم گرفته شد.

امام جمعه جهرم گفت: گفته شد ساعت هشت شعبه‌های انتخابات بسته شود اما ساعتی بعد دوباره برخی شعبه‌ها گشوده شد و دراین میان بلبشویی ایجاد شد.

مدبر ادامه داد: از دادستان می‌خواهیم نسبت به تخلفات انجام شده در انتخابات پیگیری‌های لازم را انجام داده تا مشخص شود چه کسانی به خود جرات داده‌اند حق مردم را گرفته و مشارکت در انتخابات کمتر شود؛ بد اخلاقی و بی‌تقوایی‌ها نیز در انتخابات امسال وجود داشت که منجر به ناراحتی مردم شده بود.

انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار شد.

استان فارس با ۳۶ شهرستان، ۱۸ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز