کدام استانها بیشترین چک‌های برگشتی را در بین استان‌های کشور دارد؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۸:۰۰:۰۹
کد خبر: ۹۷۲۸۴۹
کدام استانها بیشترین چک‌های برگشتی را در بین استان‌های کشور دارد؟
بانک مرکزی گزارش آمار چک‌های مبادله‌ای کشور در دی ماه ۹۸ را منتشر کرد که براساس این گزارش نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در کردستان ۳.۵ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اداره آمار اقتصادی مدیریت کل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی گزارش دی‌ماه 98 درباره آمار چک‌های مبادله‌ای در کشور را منتشر کرد.

بر اساس گزارش رسمی منتشره، استان‌های کهگیلویه ‌و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و کردستان به ترتیب و با آمار 15.2 درصد، 12.2 درصد و 11.7 درصد، بیشترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای را به نام خود ثبت کرده‌اند.

استان کردستان در حالی با ثبت آمار 11.7 درصدی پس از کهگیلویه ‌و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بدترین وضعیت را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده که نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در کل کشور تنها 8.2 درصد است و این بدان معناست که نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در کردستان 3.5 درصد از میانگین کشور بیشتر است!

نکته دیگری که در گزارش بانک مرکزی حائز اهمیت است، آنکه، علت برگشت خوردن 97.2 درصد تعداد چک‌ها در استان کردستان کسری یا فقدان موجودی بوده و تنها 2.8 درصد از کل تعداد چک‌های برگشتی در استان به دلایلی چون «عدم تطابق امضا، نقص امضا، مغایرت تاریخ عددی و حروفی، مخدوش بودن امضا یا مندرجات چک، مغایرت مبلغ حروفی با عددی چک، مسدود بودن حساب مورد نظر و مسدود بودن چک با شماره سری و سریال مرتبط»، برگشت خورده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز