پیک شیوع کرونا از شنبه هفته آینده آغاز می شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۲۱:۰۰:۱۹
کد خبر: ۹۷۲۸۸۷
پیک شیوع کرونا از شنبه هفته آینده آغاز می شود
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استان خراسان رضوی از نظر شیوع و انتقال ویروس کرونا یک هفته نسبت به میانگین کشوری تاخیر داشته است لذا پیک شیوع این بیماری در استان از روز شنبه هفته آینده شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر حمیدرضا رحیمی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با موضوع بررسی راهکارهای اطلاع رسانی پیشگیری از ویروس کرونا که با حضور مدیران و مسوولان رسانه‌های تصویری و مکتوب استان در محل روزنامه خراسان برگزار شد افزود: طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون آزمایش ۲۵ نفر در استان خراسان رضوی به لحاظ ابتلا به کرونا مثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مبتلایان در خراسان رضوی از سفر مسافران مناطق آلوده به این استان و یا سفر آنان به استانهای درگیر مبتلا شده‌اند لذا در شرایط کنونی مشهد جای امنی برای سفر نیست و مردم کشورمان مشهد را مقصد سفرهای نوروزی خود قرار ندهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ماندگاری انتشار ویروس کرونا در کشورمان در سه مدل مطرح شده است و شیوع آن بسته به رفتار ویروس همزمان با گرم شدن هوا دارد.

رحیمی افزود: ویروس کرونا در خوشبیانه‌ترین حالت تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید در کشور شیوع دارد و در حالت نیمه خوشبینانه تا آخر اردیبهشت ماه و در حالت بدبینانه تا آخر خردادماه سال آینده ماندگار خواهد بود که احتمال وقوع مدل دوم بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ تخت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای درمان و معالجه بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است که طبق تدابیر اتخاذ شده قابلیت ارتقا تا هزار تخت هم پیش‌بینی شده است.

نظر شما