مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان خبرداد:

تعطیلی مراسمات و سنتهای پایان سال در جهت مقابله با شیوع کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۱:۳۷:۳۸
کد خبر: ۹۷۵۸۰۵
تعطیلی مراسمات و سنتهای پایان سال در جهت  مقابله با شیوع کرونا
احمدحسین فتایی از مصوبه این ستاد مبنی بر لزوم تعطیلی مراسمات و سنت‌های پایان سال در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛فتایی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیکی ایام پایان سال و سنت حضور مردم در آرامستانها و ازدحام زیاد جمعیت در این نقاط، مقرر گردید صدا و سیمای استان با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تعطیلی این مراسمات را انجام داده و همچنین شهرداری‌ها با کمک نیروی انتظامی ضمن نصب بنر با مضمون ممانعت از حضور در آرامستانها، تمامی مسیرهای منتهی را در دو پنج شنبه و جمعه آخر سال و همچنین روز تحویل سال نو و چهار شنبه سوری مسدود نموده و به افراد و خودروها به هیچ عنوان حق تردد ندهد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: همپنین مقرر گردید اطلاع‌رسانی از طریق بلندگو در معابر و اماکن شهری و روستایی با استفاده از خودروهای شهرداری‌ها و نیروی انتظامی، همچنان ادامه داشته و از خودروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و شهرداریها برای ضد عفونی اماکن و معابر استفاده شود.

او تصریح کرد: شرکت نفت و شرکت گاز موظف شده‌اند به جایگاه‌داران اعلام نمایند که بصورت مستمر تجهیزات، پمپها و ... را در جایگاههای عرضه سوخت بر اساس دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی، ضد عفونی نموده و نظارت لازم را اعمال نمایند، همچنین اقلام مورد نیاز این کار توسط سازمان صمت تامین گردد.

 فتایی سپس با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه‌های عمرانی می‌بایست به صورت مستمر کارگاههای تحت قرارداد خود را ضدعفونی نمایند، خاطر نشان کرد: کلیه اماکن زیارتی و مذهبی که محل تجمع افراد می‌باشد تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در این خصوص فرمانداران شهرستان‌های استان با همکاری اوقاف پیگیری نمایند که تعطیلی اماکن زیارتی استان از طریق شبکه افلاک و همچنین صدا و سیمای استانهای ایلام و کرمانشاه به زائرینی که قصد زیارت اماکنی همچون امامزاده محمد و امامزاده ابوالوفا کوهدشت را دارد رسانده شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان همچنین  گفت: فرمانداری بروجرد در اسرع وقت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صمت پیگیری نماید تا شرایط لازم جهت تولید ماسک توسط شرکت‌های زاگرس پوش و نساجی بروجرد فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: کلیه فرمانداران استان با هدف کاهش ترددهای غیرضروری، ضمن رایزنی با اصناف، در خصوص تعطیلی داوطلبانه آن دسته از اصنافی که امکان پذیر است اقدام نمایند.

 

 

 

نظر شما