رئیس شورای اسلامی لرستان :

در مقابله با ویروس کرونا جای هیچ گونه اغماض و کم کاری نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۲:۱۷:۰۵
کد خبر: ۹۷۵۸۴۵
در مقابله با ویروس کرونا جای هیچ گونه اغماض و کم کاری نیست
علامرضا نصیری گفت: در مقابله با ویروس کرونا آنچه بیش از هر اقدامی اثر گذار و مفید خواهد بود تلاش مردم برای رعایت بهداشت است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  نصیری در گفت وگو با رسانه ها ، اظهار کرد:  در جلسه شورای سلامت و شورای تامین شهرستان نکات لازم بیان شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد  که علاوه بر استقرار ایستگاه تست سلامت در مبادی ورودی شهرستان توسط بهداشت و هلال احمر مقرر شد شهرداری نیز ضمن تقبل تامین و تهیه مواد ضد عفونی روزانه نسبت به گندزدایی شهر با استفاده از امکانات و نیروی انسانی خود اقدام کند و دهیاری ها نیز با استفاده از دستگاههای در دسترس با استفاده از مواد ضد عفونی، روستاها را گندزدایی کنند.

او افزود :  همچنین بنا شد دست فروشان غیر بومی شهرستان را ترک کنند و نانوایی ها نیز نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت بیشتری اعمال کنند .

نصیری خاطر نشان کرد : در خصوص عشایر مستقر در منطقه نیز مقرر شد اداره امور عشایر و دامپزشکی با توجیه این عزیزان در خصوص حضور افراد و بستگانی که از مناطق دیگر مهمان آنان خواهند شد نسبت به خطراتی که حضور مهمانان متوجه خانواده آنان و بعدا کل شهرستان خواهند کرد توصیه های لازم صورت گیرد.

او بیان کرد : ضمن تقدیر از مجموعه بهداشت شهرستان که در خط مقدم مقابله با این بیماری وجود دارند لازم است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تهیه ملزومات مورد نیاز شهرستان اقدام و آمادگی لازم جهت مبارزه با شیوع احتمالی این ویروس در شهرستان را داشته باشند یقینا مردم شریف ما قدر دان زحمات این عزیزان و دیگر خدمتگزاران خود خواهند بود .

رییس شورای شهر پلدختر خاطر نشان کرد : علیرغم این اقدامات و دیگر تلاشهایی که در این زمینه صورت می گیرد آنچه بیش از هر اقدامی اثر گذار و مفید خواهد بود تلاش مردم در رعایت اصول بهداشت شخصی و اجتماعی ، عدم حضور غیر ضرور در سطح شهر و معابر ، عدم برگزاری اجتماعات و مراسمات با توجه به احتمال افزایش خطرات شیوع آن در تجمعات و همچنین عدم دعوت از بستگان ساکن در شهرستانهای دیگر است که می تواند مهمترین عامل شیوع این ویروس در منطقه باشد .

او یادآورشد : بهترین مکان برای در امان ماندن از خطر این ویروس خانه شخصی افراد است لذا با توجه به اینکه پذیرایی از دیگران منجر به مشکلاتی برای میزبان و مهمان خواهد شد و دیگران شهروندان را نیز در معرض خطر احتمالی قرار خواهد داد توصیه می شود همشهریان به جد از دوستان و اقوام خود در دیگر نقاط بخواهند از سفر به شهرستان پلدختر اجتناب کنند طبعا این کار به افزایش ضریب سلامت همه و حتی مهمانان نیز کمک خواهد کرد .

نصیری تاکید کرد: این شرایط و گذر از آن نیازمند همکاری و همراهی همه مردم و مسئولان است لذا جای هیچ گونه اغماض و کم کاری نیست و به لطف خدا از این وضعیت عبور خواهیم کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز