استاندار قم :

سطح تولید ماسک و لوازم بهداشتی در قم افزایش می‌یابد

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۲:۴۷:۵۰
کد خبر: ۹۷۵۸۷۷
سطح تولید ماسک و لوازم بهداشتی در قم افزایش می‌یابد
در راستای مقابله همه جانبه با ویروس کرونا، سطح تولید ماسک و لوازم بهداشتی برای استفاده کادر پزشکی و مردم در این استان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهرام سرمست روز سه شنبه در حاشیه افتتاح واحد تولید کننده ماسک N۹۵ در شهرک صنعتی شکوهیه قم، بیان کرد: برای گسترش سطح تولید ماسک و سایر لوازم بهداشتی مورد نیاز استان در شرایط موجود،‌ به دنبال رفع مشکلات واحدهای صنعتی تولیدکننده این محصولات هستیم.

وی افزود: در ارتباط با واردات مواد اولیه و تامین ماشین آلات مورد نیاز این واحدها، مذاکراتی با آقای نهاوندیان،‌ معاون اقتصادی رییس جمهوری انجام شد و این ایشان برای حمایت از این موضوع قول مساعد داد.

وی ادامه داد: به جد و با حضور میدانی مشکلات این واحدهای صنعتی را رصد و برای رفع آن تلاش می‌کنیم،‌ تا محصولات تولیدی آن‌ها به منظور حفاظت بیشتر در مقابل ویروس کرونا،‌ هرچه سریعتر در اختیار کادر درمانی و مردم استان قرار گیرد.

سرمست گفت: ماسک N۹۵ ،‌ بسیار مورد نیاز کادر درمانی بیمارستان‌هاست و به همین خاطر تولید این محصول در قم،‌ نقش مهمی در کمک به ارتقای سطح حفاظت این مدافعان سلامت دارد.

وی بیان کرد: سازمان صمت و تعزیرات قم مسئولیت نظارت بر نحوه توزیع این اقلام در سطح استان را برعهده دارند تا این اقلام با نظارت بیشتر به دست مصرف کننده برسد، البته در این رابطه به دنبال افزایش سطح تولید برای تامین هرچه بیشتر بازار مصرف هستیم.

وی ادامه داد: به معاونت اقتصادی استانداری نیز دستور داده شده است که در این رابطه بر نحوه تولید و توزیع محصولات بهداشتی،‌ نظارت بیشتری داشته باشد و از مردم نیز می‌خواهیم هرگونه تخلفی را در این خصوص به ما گزارش کنند.

در  این واحد صنعتی که امروز در قم به بهره برداری رسید روزانه حدود سه هزار ماسک N۹۵ که از لوازم مورد نیاز کادر درمانی در جریان مواجهه با ویروس کرونا است، تولید می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز