آیا واقعا ویروس کرونا با آنتی بیوتیک‌ درمان می شود؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۱۴:۵۹:۳۴
کد خبر: ۹۷۶۰۷۲
آیا واقعا ویروس کرونا با آنتی بیوتیک‌ درمان می شود؟
ویروس جدید کرونا نوعی ویروس است بنابراین نباید از آنتی بیوتیک‌ها برای پیشگیری و درمان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محققان چینی در بزرگترین مطالعه در مورد شیوع ویروس کرونا تا به امروز نتیجه گرفته اند که مردان در مقایسه با زنان بیشتر در خطر مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

در تحقیقاتی که انجام شد؛ تحلیلگران ۷۲۳۱۴ پرونده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین را مورد بررسی قرار دادند. براساس این تحقیقات، اکثر قریب به اتفاق موارد تائید شده در افراد ۳۰ تا ۶۹ ساله ثبت شده است که بیشتر آنها در ووهان بوده‌اند، در حالی که ۸۱ ٪ موارد تایید شده در دسته ابتلا خفیف طبقه بندی شده‌اند.

طبق یافته‌ها، فقط ۴.۷ ٪ موارد تأیید شده به وضعیت "بحرانی" رسیده بودند، به این معنی که بیماران علائمی مانند نارسایی تنفسی، شوک سپتیک و اختلال عملکرد و یا نارسایی اندام‌ها را نشان داده بودند.

داده‌های CCDC همچنین حاکی از آن است که میزان مرگ و میر در بین مردان بیشتر از زنان بوده است. مقامات میزان مرگ و میر در مردان را ۲.۸ ٪ و در زنان ۱.۷ % اعلام کرده‌اند.

طبق آمار تا تاریخ ۱۱ فوریه بیماران مرد ۲۲.۹۸۱ یا ۵۱ ٪ از کل موارد تأیید شده را به خود اختصاص داده‌اند، و تعداد ۲۱۶۹۱ از مبتلایان هم زن بوده‌اند.

ویروس جدید کرونا نوعی ویروس است بنابراین نباید از آنتی بیوتیک‌ها برای پیشگیری و درمان استفاده کرد. با این حال اگر به خاطر ابتلا به بیماری های ویروس کرونا بستری شدید به دلیل عفونت‌های باکتریال ممکن است هم زمان آنتی بیوتیک دریافت کنید.

آیا ویروس جدید کرونا سالمندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا افراد جوان‌تر مستعدترند؟

  امکان آلوده شدن به ویروس جدید کرونا برای تمام گروه‌های سنی وجود دارد. سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مثل آسم ، دیابت و بیماری‌های قلبی  بیش از سایرین مستعد ابتلا به نوع شدید این بیماری ویروس هستند، که سازمان بهداشت جهانی به همه مردم در تمام گروه‌های سنی توصیه می‌کند  با رعایت بهداشت دست ها و سیستم تنفسی از خود در برابر این ویروس محافظت کنند.

آیا حیوانات خانگی می توانند ویروس کرونا را منتقل کنند؟

در حال حاضر شواهد و مدارکی دال بر امکان آلوده شدن حیوانات خانگی مثل سگ و گربه به ویروس جدید کرونا وجود ندارد. با این حال  بهتر است بعد از تماس با حیوانات خانگی دست‌های خود را با آب و صابون بشویید و رعایت بهداشت می‌تواند از شما در برابر ویروس های شایع  مانند ای کولای و سالمونلا که بین انسان و حیوان قابل انتقال است محافظت کند.

آیا داروی اختصاصی برای پیشگیری درمان ویروس جدید کرونا وجود دارد؟

تا به امروز داروی اختصاصی برای پیشگیری یا درمان ویروس جدید کرونا توصیه نشده است با این حال افرادی که به این ویروس آلوده شده اند باید از مراقبت‌های مناسب در جهت بهبود علائم بیمارانی بهره‌مند شوند. علاوه بر این در مواردی  آن‌هایی که به نوع شدید بیماری مبتلا هستند باید بالاترین سطح مراقبت‌های درمانی برایشان انجام شود. در حال حاضر درمان اختصاصی این بیماری در دست تحقیق و بررسی است و باید در کارآزمایی های دقیق مورد آزمایش قرار گیرند. سازمان بهداشت جهانی به همراه گستره وسیعی از شرکای خود کمک می‌کند تا به پژوهش‌ها در این زمینه سرعت ببخشد.

 

نظر شما