استاندار اردبیل تاکید کرد:

تقویت اقدامات پیشگیرانه کرونا تا پایان فروردین ماه

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۱۳:۱۳:۵۱
کد خبر: ۹۷۶۴۵۷
تقویت اقدامات پیشگیرانه کرونا تا پایان فروردین ماه
استاندار اردبیل بر تقویت اقدامات پیشگیرانه تا پایان فروردین ماه برای کنترل بحران در استان تاکید کرد.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که در محل سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد، تصریح کرد: با گذر از مرحله شدید این ویروس بعد از فروردین ماه از میزان شدت تلفات کاسته می شود.

وی بیان کرد: مردم باید با عمل به توصیه های پزشکی که با هدف حفظ سلامت آنان ارائه می شود، در راستای پیشگیری از وقوع بحران در خصوص شیوع این ویروس اقدام کنند.

وی بیان کرد: محدود کردن دید و بازدید ها و تاخیر در خرید های غیرضروری از جمله مهم ترین اقداماتی است که باید توسط مردم انجام شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر که نزدیک به ۲۰۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند، باید تلاش کنیم با اقدامات پیشگیرانه این میزان را به نصف کاهش دهیم.

وی با اشاره به محدود کردن عبور و مرور خارج از استانی این اقدام را در جلوگیری از ورود و یا خروج افراد بیمار و مشکوک به این ویروس اعلام کرد.

بهنام جو ادامه داد: در رابطه با محدودیت ورود و خروج شهرستان خلخال و  نیر اقدامات مناسب تری انجام داده اند.

وی افزود: همچنین این محدودیت ها در مسیر اردبیل به آستارا و مشگین شهر به اهر نیز انجام می شود.

استاندار اردبیل با تجلیل از اقدامات قابل تحسین پزشکان و کادر درمانی بر تلاش برای تامین تجهیزات مورد نیاز آنان تاکید کرد.

وی بیان کرد: نیروهای درمانی با ایثار و از خود گذشتگی در راستای پیشگیری از افزایش تلفات انسانی تلاش می کنند و اقدام آنان  جهاد در راه خدا است. 

استاندار اردبیل به تدوین برنامه های کوتاه مدت پزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس اشاره کرد و خواستار مشارکت مردم و مسوولان مربوطه برای کنترل این بیماری در استان شد.

وی تصریح کرد: درمان برخی مبتلایان به این ویروس در خانه و جلوگیری از مراجعه به بیمارستان از جمله برنامه هایی است که در راستای کاهش مراجعات به مراکز درمانی پیشنهاد شده و عملیاتی می شود.

استاندار اردبیل  فرهنگ سازی در بین مردم برای رعایت نکات بهداشتی و فاصله از همدیگر را از ضرورت های اقدامات پیشگیرانه از کرونا ذکر کرد.

بهنام جو با اشاره به همت فناوران استان در خصوص ساخت ربات سخنگو با هدف ارائه خدمات در بیمارستان ها گفت: با آغاز فعالیت این ربات بخشی از وظایف پزشکان و کادر درمانی به این ربات سپرده می شود.

وی افزود: این ربات توسط متخصصان فناور استان ساخته شده و از استان های دیگر سفارش ساخت دارد.

وی اظهار کرد: در راستای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک نیز گروههای مختلف مردم و بسیج وارد میدان شده و اقدامات گسترده ای را در استان آغاز کرده اند.

بهنام جو بیان کرد: واحد تولید مواد ضدعفونی نیز در استان دایر است و با سرعت گرفت فعالیت شبکه توزیع این مواد به وفور در استان یافت می شود.

استاندار اردبیل در ادامه فعالیت های سپاه استان  در شهرها  را در خصوص پیشگیری از کرونا قابل تقدیر دانست. 

وی بیان کرد: در حال حاضر کلیه مراکز درمانی سپاه بیماران و افراد مشکوک به ابتلا را پذیرش می کنند.

 

نظر شما