آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۰:۱۶:۱۵
کد خبر: ۹۷۶۷۷۱
آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ثبت نام متقاضیان برای شرکت در مرحله دوم طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان از امروز (پنجشنبه) آغاز شده و تا پایان وقت فردا (جمعه) ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، قدرت الله ابک در این خصوص اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۲۹۶ نفر طی دی ماه امسال به عنوان متقاضی مسکن از خراسان رضوی در مرحله اول این طرح ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: ثبت نام در مرحله دوم این طرح مربوط به متقاضیان در ۳۴ شهر خراسان رضوی شامل سبزوار، تربت‌حیدریه، کاشمر، تایباد، درگز، گناباد، بردسکن، خواف، رباط سنگ، روداب، ششتمد، کاخک، درود، قدمگاه، خرو، سنگان، قاسم آباد، مزداوند، قلندرآباد، سفیدسنگ، فرهادگرد، انابد، جنگل، رشتخوار، شهرزو، کندر، یونسی، همت آباد، جغتای، نقاب، داورزن، گلبهار، بینالود و مشهد است.

وی گفت: امور مربوط به متقاضیان ثبت نام در شهر مشهد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، امور متقاضیان شهر چناران در شهر جدید گلبهار و امور متقاضیان شهر نیشابور در شهرجدید بینالود ساماندهی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای ثبت نام الکترونیک از طریق گوشی تلفن همراه و رایانه‌های خانگی و لزوم پیشگیری از شیوع کرونا، ضرورتی برای حضور در کافی‌نت ها برای ثبت نام در این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به شیوه‌های ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن ادامه داد: ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی طرح اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir و ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ میسر است، ضمن اینکه به پیامک‌هایی که به جز کد ملی سرپرست خانوار، حاوی حرف یا کلمه دیگری باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی گفت: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، آن دسته از متقاضیان استان که به هر دلیل امکان استفاده از رایانه شخصی در منزل را ندارند می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۲۲ اسفند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۳ اسفند از طریق تلفن همراه شخصی خود و با ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار به سر شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت نام اولیه در این طرح، اقدام کنند، بدیهی است ثبت نام نهایی از این متقاضیان پس از رفع بحران کرونا و با اطلاع رسانی قبلی، از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به آدرس (tem.mrud.ir) انجام خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: پس از رفع مشکل کرونا، متقاضیان برای ثبت نام قطعی در سامانه اقدام ملی از طریق کد ملی و شماره تلفنی که از آن پیامک ارسال شده است، با ورود به سامانه، مراحل ثبت نام خود را تکمیل خواهند کرد و لزومی به خروج از منزل و مراجعه به کافی نت برای ثبت نام وجود ندارد.

وی ادامه داد: متقاضیان ثبت‌نام در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند در زمان اعلام شده با مراجعه به سامانه بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌نام کنند و پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح، متقاضیان نهایی با در نظر گرفتن شاخص‌هایی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج، اولویت‌بندی و انتخاب می‌شوند.

وی گفت: افرادی که در مرحله اول، ثبت‌نام و به‌عنوان متقاضی اولیه، پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در مدت اعلام‌شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند، متقاضیانی که نسبت به عدم احراز شرایط در مرحله اول ثبت‌نام اعتراض کردند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند، نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و در فرایند قبلی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: برای شهرهایی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام قرار نداشته‌اند، در صورت تأمین زمین در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

دولت تدبیر و امید "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را زمستان پارسال رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت‌نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در کشور صورت گرفته است که بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود. 

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است. این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز