توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز؛

"تحلیل جامعه شناختی داستانهای کوتاه دفاع مقدس دردهه ۸۰ شمسی" منتشر شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۶:۴۶:۵۳
کد خبر: ۹۷۷۰۰۵
تحلیل جامعه شناختی داستانهای کوتاه دفاع مقدس دردهه ۸۰ شمسی منتشر شد
کتاب "تحلیل جامعه شناختی داستان های کوتاه دفاع مقدس دردهه ی هشتاد شمسی" به نویسندگی انسیه معماریان، خبرنگار و مدرس دانشگاه، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ کتاب "تحلیل جامعه شناختی داستان های کوتاه دفاع مقدس دردهه ی هشتاد شمسی" به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز به چاپ رسید.

این کتاب که یک فعالیت پژوهشی در حوزه ادبیات دفاع مقدس محسوب می شود، توسط انسیه معماریان گردآوری و تدوین شده و به چاپ رسیده است.

نویسنده در این پژوهش به بررسی تعدادی از مؤلفه های اجتماعی در داستان های کوتاه دفاع مقدس که در دهه ی هشتاد شمسی به چاپ رسیده اند، پرداخته و در نهایت تأثیر جامعه بر دفاع مقدس و تأثیر متقابل دفاع مقدس بر جامعه را با ارائه ی نمونه ها به رشته ی تحریر درآورده است.

کتاب "تحلیل جامعه شناختی داستان های کوتاه دفاع مقدس دردهه ی هشتاد شمسی" در دو فصل به نگارش درآمده که فصل اول شامل توضیحاتی در خصوص جامعه شناسی، جنگ و ادبیات دفاع مقدس است.

فصل دوم کتاب نیز شامل 8 بخش مجزا در خصوص مؤلفه های اجتماعی است که تأثیر آنها در دفاع مقدس غیرقابل انکار است.

از جمله بخش های فصل دوم می توان به مباحثی چون زن، قهرمان، رزمندگان مجروح، تقابل با دشمن، واقع نمایی و طنز، خاطره نویسی و تقابل سنت و مدرنیته در داستان های کوتاه دفاع مقدس اشاره کرد.

گفتنی است پیش از این، کتاب "عاشقانه های یک مادر" به قلم همین نویسنده در سال 1392 منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز