گوشی تلفن همراه را حتما بعد از خاموش شدن ضدعفونی کنید!

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۷۴۷۴
گوشی تلفن همراه را حتما بعد از خاموش شدن ضدعفونی کنید!
رییس اتحادیه سیستم‌های مخابراتی و الکترونیک استان قزوین گفت: شهروندان، گوشی موبایل خود را بعد از خاموش کردن ضدعفونی کنند تا از تغییر شکل صفحه گوشی یا انفجار آن بر اثر انفعالات شیمیایی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل ناصری گفت: به دنبال شیوع کرونا یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق گوشی تلفن همراه است و باید شهروندان به صورت مستمر برای ضدعفونی کردن آن با الکل و مواد ضدعفونی کننده اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: الکل، مطمئن‌ترین ضد عفونی کننده برای رفع ویروس کرونا از روی گوشی بوده اما استعمال آن نیازمند رعایت برخی نکات بهداشتی و ایمنی است.

این مسوول با بیان اینکه الکل نباید مستقیما بر روی گوشی ریخته شود، اضافه کرد: ابتدا یک دستمال کاغذی چندلایه به ماده ضدعفونی کننده آغشته شود و بعد از خاموش کردن گوشی برای ضدعفونی کردن دستگاه موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

 رییس اتحادیه سیستم‌های مخابراتی و الکترونیک استان قزوین گفت: شهروندان حتما در زمان ضد عفونی کردن گوشی آن را خاموش کنند تا از زنگ خوردن و احتمال انفجار و سوختن آن جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین شهروندان گوشی موبایل خود را بعد از ضدعفونی کردن حداقل به مدت ۱۰ دقیقه مورد استفاده قرار ندهند تا الکل استفاده شده تبخیر و خشک شود.

ناصری افزود: تاکنون در استان قزوین موردی از سوختن و انفجار گوشی بر اثر استعمال الکل و مواد ضدعفونی کننده گزارش نشده، هرچند در سطح کشور چندین مورد طی روزهای اخیر مشاهده شده است.

وی با اشاره به وضعیت صنف زیر مجموعه اتحادیه، گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی کسب و کارهای صنفی دچار کسادی شده و خود ما نیز اطلاعیه تعطیلی صنف را از فردا تا پنجم فروردین ماه اعلام کرده‌ایم.

 ۶۰۰ واحد مخابراتی و الکترونیکی در شهرستان قزوین فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز