رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز:

بازار سالی پرحاشیه اما موفق را تجربه کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۴:۵۸:۲۸
کد خبر: ۹۷۷۶۲۳
بازار سالی پرحاشیه اما موفق را تجربه کرد
رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز سال جاری را پرحاشیه دانست و گفت: بازار اقتصادی در سال جاری متأثر از نوسانات ارزی سال گذشته بود و اغتشاشات آبان ماه برخی از کسبه را در آستانه ورشکستگی قرار داد.

بهروز حصاری در گفتگو با برنا، ضمن ابراز رضایت از وضعیت بازار در سال جاری گفت: امسال به نسبت سال گذشته آرامش و ثبات به مراتب بیشتری را در بازار شاهد بودیم که این اتفاق جز با تعامل و همکاری اتحادیه های مختلف غیرممکن بود.

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت سوخت می توانست زیانی هنگفت بر بازار وارد کند اما صنوف مختلف با حرکتی جهادی نه تنها از افزایش غیرمنطقی قیمت ها جلوگیری کردند بلکه شاهد کاهش قیمتی برخی اقلام نظیر کالاهای پروتئینی نیز بودیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ضمن حمایت از اتحادیه های مرتبط با حمل و نقل گفت: باید بین گرانی و گرانفروشی تفاوت قائل شویم و امروز تاکسی های تلفنی باتوجه به گرانی بنزین چاره ای جز افزایش نرخ خود نداشتند این در حالی است که در بسیاری موارد دیگر افزایش قیمتی مشاهده نشده است.

حصاری با بیان اینکه کشور در جنگ اقتصادی به سر می برد اظهار کرد: باید پذیرفت که در جنگ اقتصادی هستیم و برای ایجاد آرامش در بازار از مردم تا کسبه همگی باید دست به دست هم دهند تا از این پیچ نیز به سلامت عبور کنیم لذا بدون شک هنوز تا نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم و با نظارت و پیگیری مستمر به دنبال ایجاد بازاری آرام و با ثبات در سال آینده هستیم.

وی با اشاره به رونق تولیدات داخلی گفت: خوشبختانه امروز استان البرز باتوجه به تحریم های موجود توانست در صنعت پوشاک با راه اندازی کارگاه های کوچک و متوسط به خودکفایی برسد، کالاهایی در البرز تولید می شود که چیزی کم از اجناس مشابه خارجی ندارد.

این مسئول ضمن برشمردن عمده ترین تخلفات میان اصناف گفت: عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت مسائل بهداشتی، گران فروشی و کم فروشی به ترتیب عمده ترین تخلفات اصناف را در سال 98 تشکیل داده اند.

حصاری در پایان خاطرنشان کرد: این نوید را می دهیم با توجه به نظارت اتاق اصناف و نهادهای مربوطه و نیز ایجاد رقابت در بازار در آینده نزدیک مردم متخلفان را از چرخه اقتصادی حذف می کنند و شاهد بازاری به مراتب آرام تر خواهیم بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز