مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

اجرای جشنواره مجازی غنی‌سازی اوقات فراغت در نوروز ۹۹

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۹:۵۴:۳۴
کد خبر: ۹۷۸۷۶۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: به‌منظور تقویت پویش در خانه بمانیم طرحی را با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای اجرای جشنواره در فضای مجازی در نوروز99 پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری اظهار کرد: طرحی را با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان در راستای اجرای جشنواره در فضای مجازی برای گروه‌های مختلف سنی اعم از آقایان و بانوان در نوروز99 پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فضای مجازی شامل بخش‌های صنایع‌دستی، نقاشی، سفره هفت‌سین، قصه‌گویی و نوروزخوانی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در نوروز 99 خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اضافه کرد: برای گذران دوران فراغت و به‌منظور تحقق طرح در خانه بمانیم، مسابقه مجازی با محورهای خاطره‌نویسی از سفر‌های گذشته به استان، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، عکس با جاذبه‌های گردشگری استان و جمله‌های امیدبخش در خصوص گذران شرایط موجود طراحی‌شده است.

وی بیان کرد: در این طرح با اهدای جوایز ویژه شامل صنایع‌دستی نفیس استان، اقامت در بهترین بوم‌گردی‌های استان پس از گذر از دوره بیماری به‌منظور تشویق در خانه ماندن و موکول سفرها به پس از شکست کرونا برنامه‌ریزی‌شده است.

تجری خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، کمیته گردشگری و فضاهای مجازی ستاد ملی مدیریت کرونا تشکیل‌شده که ریاست این کمیته بر عهده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که در نوروز 99 وظایف این کمیته از سوی ستاد خدمات سفر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بخشی از ظرفیت ورزشی و تأسیسات گردشگری از اقدامات ستاد مقابله با ویروس کرونا پشتیبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از هتل‌های استان گلستان و همچنین یک سالن ورزشی در قالب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و برای گذراندن دوره نقاهت بیماران و به‌عنوان پشتیبان در نظر گرفته است که می‌تواند کمک مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان با اشاره به متضرر شدن تأسیسات گردشگری و هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان گلستان در  نوروز 98 به علت سیلاب و نوروز 99 با توجه به شیوع کرونا ویروس پیشنهاد‌هایی را مطرح و خواستار استمهال تسهیلات بانکی، بخشودگی مالیاتی و همچنین کمک به بیمه افراد شاغل بخش گردشگری شد.

 

نظر شما