استاندار اردبیل مطرح کرد:

انجام طرح غربالگری کرونا با مشارکت ۶۰۰ نفر از کادر درمانی

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۱:۵۰:۱۰
کد خبر: ۹۷۸۸۵۶
انجام طرح غربالگری کرونا با مشارکت ۶۰۰ نفر از کادر درمانی
استاندار اردبیل گفت: طرح غربالگری در استان اردبیل با تلاش بیش از۶۰۰ نفر از کادر درمانی آغاز شده و روزانه با طرح پرسش های مهم بهداشتی از سرپرستان خانوارها شرح و حال و توضیح دریافت می کنند.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو حضور در شبکه سبلان اردبیل اظهار کرد: در طرح غربالگری کادر درمانی طی تماس با خانوارها در صورت داشتن مشکل علاوه دادن مشاوره ها و توصیه های لازم به سرپرستان خانواده ها ضمن خوداظهاری آنها در سامانه سیب هم ثبت نام می کنند.

وی اظهار کرد: تا بحال۱۶درصد در این طرح شرکت کرده اند و ضمن پاسخ به پرسش های مطرح شده در صورت داشتن مشکل ویروس کرونا اگر قادر به درمان در خانه نباشند به بیمارستان انتقال داده می شوند.

استاندار اردبیل از مردم استان به منظور کاهش مبتلا به ویروس کرونا و نشر این ویروس توصیه های کادر پزشکی را جدی بگیرند و امسال را برای حفظ جان خود و عزیزانشان در خانه بمانند.

وی گفت: کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان های اردبیل با چند شیفت کار کردن خسته شده اند و مردم به رعایت اصول بهداشتی این طیف را یاری کنند.

بهنام جو ادامه داد: مردم فهیم استان اردبیل در روزهای گذشته از جمله مناسبت روز پدر توصیه های بهداشتی را رعایت کردند و این رعایت قوت قلبی برای کادر پزشکی استان است.

وی افزود: از مردم استان تقاضا دارم به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مراسم چهارشنبه سوری را امسال برگزار نکنند چرا که در صورت بروز حوادث بیمارستان های استان ظرفیت پذیرش ندارند.

این مسوول ادامه داد: تخت بیمارستان های اردبیل از افراد مبتلا به ویروس کرونا چه آنهایی که تست آنها مثبت است و چه آنهایی که مشکوک هستند پر شده است و در چهارشنبه سوری هم با راه اندازی حوادث و سوختگی مشکلات پزشکان را مضاعف نکنیم.

استاندار اردبیل همچنین از مردم خواست در ایام تعطیلات به جای دید و بازدید در خانه بمانند و از افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا خوداری کنند.

وی تصریح کرد: امسال با یک عزم ملی عید نوروز و مراسم سنتی این ایام را به بعد از ریشه کنی کامل این ویروس از کشور موکول کنیم. 

بهنام جو با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای آموزش های بهداشتی را رعایت نمی کنند گفت: عده زیادی از مردم با رعایت هشدارهای بهداشتی مسوولان و پزشکان را کمک می کنند ولی عده اندک باعث می شوند که زحمت این عزیزان که در خط مقدم سلامت تلاش می کنند هدر شود.

وی با تاکید بر اینکه تبریک سال نو را با ارسال پیامک انجام دهیم گفت: هر چقدر شرکت در جمع و عدن رعایت وصیه های پزشکی بیشتر شود عمر این ویروس در استان ما بیشتر خواهد شد و متاسفانه آمار مبتلایان و فوتی ها افزایش می یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه حتی در داخل خانه ها هم باید فاصله ها و رعایت اصول بهداشتی رعایت شود گفت: متاسفانه دوره کمون این ویروس بیشتر است و هیچ کس از وجود آن اطلاع ندارد تنها راه مبارزه با آن خود نگهداری و حفظ و رعایت توصیه های پزشکی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز