مدیرکل ورزش و جوانان:

ورزش مازندران روی ریل توسعه قرار دارد/ توسعه ورزش همگانی ضامن سلامتی جامعه است

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۵:۵۲:۱۱
کد خبر: ۹۷۹۹۱۸
ورزش مازندران روی ریل توسعه قرار دارد/ توسعه ورزش همگانی ضامن سلامتی جامعه است
مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که توسعه ورزش همگانی ضامن سلامتی جامعه است، گفت: ورزش مازندران روی ریل توسعه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ حبیب حسین زادگان، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، در گفتگوی نوروزی خود با خبرگزاری برنا درخصوص وضعیت استان در موضوعات ورزش و جوانان گفت: به‌رغم اینکه سال سختی را سپری کردیم اما اتفاقات خوبی را در حوزه ورزش و جوانان استان شاهد بودیم که در ابعاد زیرساختی، قهرمانی، همگانی، فرهنگی و جوانان و ورزش بانوان قابل تحلیل است.

وی افزود: شاید مهمترین دستاورد ما تحقق برنامه‌ها درخصوص سرانه ورزشی در استان بود که این عدد برای مازندران 1/2 دیده شد و خوشبختانه امروز شاهد هستیم با پیگیری‌ها و تلاش‌های همکارانم در ورزش و جوانان و افتتاح‌هایی که در حوزه سخت افزاری صورت گرفت این عدد فراتر از این میزان هم بود.

این مقام مسئول احیای بسیاری از اماکن ورزشی استان را یک دستاورد قابل توجه دانست و گفت: بازسازی ورزشگاه نوشهر، فاز یک ورزشگاه 7 تیر بابل، ورزشگاه نور و در دست نوسازی بودن ورزشگاه آمل و ورزشگاه شهیدمتقی ساری در توسعه ورزش استان تاثیرگذار و مهم است و امیدواریم دیگر پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان نیز تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسد.

حسین‌زادگان با اشاره به استعداد کم‌نظیر استان در ورزش اظهار داشت: خاصیت پویایی ورزشکاران ما یک استثنا در کشور است و بارها و بارها نشان دادند که تحت هر شرایطی قله های افتخار را برای استان و کشور فتح خواهند کرد. البته این به این معنی نیست که ما نسبت به کاستی‌هایی که در ورزش مازندران وجود دارد بی‌اعتنا باشیم. همواره مشکلات و نارسایی‌ها را به مسئولان بالادستی انتقال دادیم و تاکید کردیم ورزش مازندران باید ویژه دیده شود و توزیع اعتبارات ورزشی نباید براساس شاخص‌ها باشد و باید بر اساس عملکرد هر استان توزیع اعتبارات را داشته باشیم اما به‌طور کل اعتقادم این است که امروز می‌توانیم بگوئیم ورزش مازندران روی ریل توسعه قرار دارد و حرکت روبه جلوی خود را همواره حفظ خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تعداد قابل توجه ورزشکاران سازمان یافته در مازندران را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان امسال حدود 2 درصد رشد داشت و می‌توان گفت طی 11 ماه نزدیک به 165 هزار ورزشکار سازماندهی شده‌اند.

او در ادامه با تاکید براینکه ورزشکاران مازندرانی در سال‌های اخیرهمواره جزو مدال آورترین استان‌های کشور بوده‌اند، افزود: با توجه به‌اینکه در سال منتهی به المپیک قرار داریم و این مسئله روی اعزام‌های ورزشکاران تاثیر داشت، تعداد مدال‌های کسب شده نیز در سایه این رویداد مهم جهانی قرار گرفت اما بازهم جزو مدال آورترین استان‌ها در ورزش کشور هستیم.

حبیب حسین‌زادگان توسعه ورزش بانوان را یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه ورزش و جوانان دانست و گفت: خانواده سالم یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بر این باوریم باید زیر ساخت مناسب را نیز برای این منظور مهیا سازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: در این مسیر سالن‌های اختصاصی برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده ولی معتقدیم کافی نیست چراکه هم در بُعد ورزش قهرمانی و هم در بُعد ورزش همگانی ظرفیت‌های خوبی در حوزه ورزش بانوان مازندران وجود دارد که شایسته توجه ویژه است.

این مقام مسئول درخصوص مسائل فرهنگی و جوانان در سالی که گذشت گفت: شاید انتصاب یک معاون جوان، خود نشان می‌دهد در جوانگرایی و سپردن امور به جوانان اعتقاد راسخ وجود دارد که البته نتیجه اعتماد به جوانان در کوتاه مدت و بلندمدت مثمرثمر خواهد بود.

او ادامه داد: بیش از 100 سازمان مردم نهاد جوانان در استان فعال است که در مناسبت‌ها و رویدادها مختلف پای کار هستند و می‌توانیم ادعا کنیم که این جوانان در حال تعلیم برای ورود و نقش آفرینی در جامعه هستند. سازمان‌های مردم نهاد جوانان مازندران از مسئولیت پذیری بالایی برخوردارند و این موضوع چه در رویدادها و وقایع گذشته و چه در موضوع تلخ شیوع کرونا مشهود است. امروز سمن‌های جوانان استان چه در هدایت فرهنگی جامعه و چه در تولید و توزیع ملزومات بهداشتی مانند ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده و ... در خط مقدم هستند و این جای بسی خوشحالی است.

حسین‌زادگان با مهم دانستن مسئله فرهنگ در ورزش بیان داشت: امروز می‌توانیم از کارکردهای فرهنگی در ورزش به‌عنوان بازوان نرم افزاری این مجموعه یاد کنیم.

او اضافه کرد: برخی اوقات اهمیت و تاثیر رفتارهای فرهنگی و عقیدتی ورزشکاران ما در میادین جهانی به مراتب بیشتر از مدال‌ها و کسب افتخارات مادی است و این مسئله همواره مورد تاکید بنده بوده که اخلاق مهمتر و ماندنی‌تر از مدال‌هاست. بر پایه این اعتقاد و کمک های بسیج ورزشکاران سپاه کربلا، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در سطح استان به‌صورت مداوم در حال برگزاری است که شاید در سطح کشور هم مثال‌زدنی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان در بخش پایانی مصاحبه نوروزی خود توسعه ورزش همگانی را ضامن سلامتی جامعه دانست و گفت: استان مازندران در سال 98 نمره خوبی در شاخص‌های ورزش همگانی کسب کرد و به‌رغم اینکه با اهداف ترسیم شده برای همگانی کردن ورزش در مازندران فاصله داریم اما برنامه‌ریزی در ایجاد ایستگاه‌های ورزشی در شهرها و روستاها و برنامه جاده سلامتی و همینطور تشویق خانواده‌ها برای حضور در پیاده‌روی‌های خانوادگی و تبلیغ این مهم در بستر رسانه‌های استان قابل توجه بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز