در گفتگو با 《احسان امینی》 " دبیر کمیته پیشگیری از کرونا سمن های جوانان گلستان" مطرح شد:

سمن ها بدون درخواست از مسئولین جهادگرانه در تلاشند/ التیام درد ها همچنان در دستان توانمند مردم

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۳:۲۱:۱۲
کد خبر: ۹۸۰۶۸۱
سمن ها بدون درخواست از مسئولین جهادگرانه در تلاشند/ التیام درد ها همچنان در دستان توانمند مردم
دبیر "کمیته پیشگیری از کرونا سمن های جوانان گلستان" گفت: با توجه به شرایط مختلف در زمان های بحرانی کشور و در حوادثی نظیر سیل، زلزله و ... بیشتر فعالیت ها در زمینه کاهش التهاب بحران و التیام شرایط با مساعدت بی نظیر سمن های مردم نهاد و همچنین کمک های مردمی و بدون درخواست از مسئولین انجام شده است.'

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: احسان امینی دبیر "کمیته پیشگیری از کرونا سمن های جوانان گلستان" در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اقدامات صورت گرفته از سوی سمن های جوانان در مقابله با ویروس کووید-۱9 که چندی است کشور ما به آن دچار شده است اظهار کرد: حدود ۱۵ سمن در قالب "کمیته پیشگیری از کرونا سمن های جوانان" استان با ایجاد هم افزایی مناسب، در حال برنامه ریزی و اجرا فعالیت های راهبردی متناسب با رسالت اجتماعی سمن ها هستند.

وی اضافه کرد: از ویژگی های مورد توجه این کمیته بالا بودن سرعت عمل و شروع فعالیت ها از زمان تشکیل این کمیته و همچنین خستگی ناپذیری جوانان در این میدان میباشد.

امینی گفت: تعدادی از سمن های فعال در قالب کمیته فوق در حال انجام کار تشکیلاتی در مواجهه با این بحران هستند و در مجموع حدود ۳۰ سمن بصورت تیمی یا مستقل و هم راستا با راهبرد کمیته جوانان در هشت شهر استان مشغول به فعالیت

می باشند.

.

WhatsApp Image 2020-03-18 at 16.02.03 (1)

دبیر " کمیته پیشگیری از کرونا سمن های جوانان گلستان" در ادامه بیان داشت: تاکنون در راستای برنامه های کمیته جوانان فعالیت های فراوان و موثری مانند تولید گان و ماسک جهت حمایت از کادر درمان و توانمندسازی جوامع هدف،تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی،آموزش حضوری در حین توزیع،ضدعفونی و گندزدایی اماکن پرتردد و وسایل نقلیه،تولید محتوا بصورت پوستر و ویدئو در حوزه سلامت و روانشناسی،مشاوره رایگان مامایی ،تسهیلگری اجتماعی،راه اندازی کمپین های متفاوت و توزیع ماسک و دستکش و ... انجام شده است.

تولید 800 گان و 1000 ماسک و 300بسته اقلام بهداشتی توسط سمن های جوانان

امینی توضیح داد: از حدود دو هفته گذشته تا کنون روزانه بیش از ۸۰۰ گان و ۱۰۰۰ ماسک توسط کارگاه های سمن های جوانان تولید میشود و همچنین تا کنون حدود ۳۰۰ بسته اقلام بهداشتی شامل(تاید،وایتکس،مایع دستشویی،ماسک و دستکش) توسط کمیته جوانان به سمن های ۸ شهرستان برای توزیع بین مردم در مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها ارسال شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قشر کم درامد در این بحران آسیب دیده اند، برخی سمن ها بصورت مستقل به توزیع غذای گرم در بین نیازمندان پرداخته اند، که در مراحل بعدی فعالیت های "کمیته پیشگیری از کرونا سمن های جوانان استان" تهیه و توزیع اقلام غذایی جهت توزیع در بین خانواده های کم برخوردار در شهرستان های مختلف در دستور کار می باشد.

WhatsApp Image 2020-03-20 at 20.07.39 (1)

 

ارائه مشاوره توسط سمن ها برای کاهش اضطراب در جامعه

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته سمن ها در کاهش استرس ناشی از شیوع کرونا در جامعه توضیح داد: برخی اعضای کمیته که در زمینه روانشناسی تجربه داشتند به صورت مجازی اقدام به تولید محتوا در خصوص ایجاد آرامش در فضای مجازی نمودند و همچنین زمانبندی و شماره تماس برای ارائه مشاوره از سوی تمامی روانشناسان در تخصص های متفاوت از سمن های مختلف در فضای مجازی منتشر شد تا مردم امکان برقراری تماس تلفنی با روانشناسان و انجام مشاوره جهت کاهش اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا را داشته باشند که خدمات خوبی در این زمینه ارائه شد.

وی در خصوص محتواهای تولیدی در زمینه های مختلف توسط سمن ها یادآور شد: محتواهای تولیدی در کمیته جوانان در بخش روانشناسی و همچنین در حوزه سلامت با تایید نماینده مرکز بهداشت که عضو کمیته میباشد صورت میگیرد.

امینی اذعان داشت: برخی از سمن ها با راه اندازی کارگاه های تولیدی لباس پزشکی وماسک، شرایطی را برای اشتعالزایی موقت برای اقشار آسیب پذیر و کسانی که در روزهای پرتلاطم این روزها کسب و کار آنها دچار مشکل شده است ترتیب داده اند.

WhatsApp Image 2020-03-20 at 20.08.38

وی در ادامه گفت: سمن ها با راه اندازی کمپین خیرین و انتشار پوستر آن در حال دریافت کمک های خیرین از نقاط مختلف استان می باشند و با شعار "هر خانواده یه پک ضدعفونی" در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

 وی در پایان ضمن بیان اینکه متاسفانه جلسات ترتیب داده شده سمن ها با نماینده دانشگاه علوم پزشکی گلستان به دلایل مختلف کنسل میشد، متذکر شد:با توجه به شرایط مختلف در زمان های بحرانی کشور و در حوادثی نظیر سیل، زلزله و ... بیشتر فعالیت ها در زمینه کاهش التهاب بحران و التیام شرایط با مساعدت بی نظیر سمن های مردم نهاد و همچنین کمک های مردمی و بدون درخواست از مسئولین انجام شده است.

خبرنگار:نجمه جهانتیغ

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز