با هدف پیشگیری از شیوع کرونا ویروس صورت گرفت؛

جلوگیری از فعالیت ۴ خانه مسافر غیرمجاز در استان

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۲:۱۷:۲۲
کد خبر: ۹۸۱۰۸۳
جلوگیری از فعالیت ۴ خانه مسافر غیرمجاز در استان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تشدید بازدیدهای نظارتی و اجرای بیش از 320 بازدید از تاسیسات گردشگری سطح استان با هدف بررسی روند اجرای دستورالعمل پیشگیری از کرونا ویروس خبر داد.

بپه گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: احمد تجری اظهار کرد: باهدف پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای پیشگیری از شیوع این ویروس به تأسیسات گردشگری استان ارسال شد و برای اجرای دقیق و کامل اقدامات پیشگیرانه متناسب با این دستورالعمل‌ها، تیم‌های نظارتی در سطح استان تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به این‌که از 29 اسفندماه 98 تا کنون 325 موردبازدید از تاسیسات گردشگری استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ازاین تعداد 98 مورد بازدید از مراکز اقامتی، 150 مورد بازدید از مراکز پذیرایی وبین‌راهی، 12 مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 65 مورد بازدید از سایر مراکز و تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان اضافه کرد: این بازدیدها باهدف تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا و همچنین تاکید بر اجرای همه مفاد دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی صورت گرفته است.

تجری یادآور شد: در روند بازدیدهای نظارتی که از سطح استان با همراهی دستگاه‌هایی چون نظارت بر اماکن عمومی اجرا می‌شود، از فعالیت 4 واحد اقامتگاه خانه مسافر غیرمجاز در شهرستان‌های گرگان و بندرترکمن که بی‌توجه به شرایط موجود اقدام به پذیرش مسافران می‌کردند، جلوگیری شد.

وی ضمن قدردانی از مدیران تاسیسات گردشگری سطح استان برای همکاری و تعامل در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی پیشگیری از کرونا ویروس، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده بازدید‌های نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در طول نوروز ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم اجرای دستورالعمل پیشگیری از کرونا ویروس با واحدهای خاطی برخورد جدی خواهد شد.

 

نظر شما