مدیرکل بنیاد خراسان رضوی:

جانبازان هستی خود را فدای اسلام کردند

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۰۷:۲۵:۰۹
کد خبر: ۹۸۲۱۸۱
جانبازان هستی خود را فدای اسلام کردند
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی گفت: جانبازان هستی، خود را فدا اسلام کردند و مصداق آیه 111 سوره توبه هستند، «فاستبشروا ببیعکم الّذی بایعتم به» بشارت باد به شما، با این معامله‌ای که با خدا کردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام حسین معصومی با تبریک اعیاد شعبانیه و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: سوم و چهارم شعبان مصادف است با ولادت با سعادت پرچم دار کربلا، سرور سالار شهیدان امام حسین(ع) و پاسدار حرم اهل بیت حضرت عباس(ع) که به نام روز پاسدار و جانباز نامگذاری شده است، تا یاد دلاور مردان و جان برکفان اسلام در تاریخ زنده بماند.

مدیرکل بنیاد خراسان رضوی افزود: جانباز کسی است که دست از جان کشید و در تاریخ ایران اسلامی که برگ برگ آن با فداکاری و شهادت رقم خورده، خوش درخشیده است.

وی این روز بزرگ را به تمامی جانبازان تبریک گفت و ادامه داد: مقاومت و صبوری جانبازان که سالها درد و رنج مجروحیت را تحمل می کنند، ستودنی است، و امروز اجر جانبازان کمتر از شهادت نیست.

این مقام مسئول با اشاره به آیه 111 سوره توبه گفت: جانبازان هستی‌، سلامتی‌ و آسایش خود را در پای انقلاب و اسلام نثار کردند و هیچ چیزی نمی تواند فداکاری این عزیزان را جبران کند و البته جانبازان با خدا معامله کردند و مصداق آیه «فاستبشروا ببیعکم الّذی بایعتم به» بشارت باد به شما، با این معامله‌ای که با خدا کردید، قرار گرفتند.

حجت الاسلام معصومی به نقش همسران جانبازان اشاره کرد و افزود: همسران جانبازان که سال ها از ایثارگران پرستاری می کنند در اجر و پاداش این عزیزان شریک هستند، و مردم قدردان این زحمات هستند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی در پایان افزود: در راستای سلامتی جانبازان، پیشگیری از بیماری کرونا و اجتماعات، برنامه ای به مناسبت روز جانباز در مشهد و شهرستانهای استان برگزار نمی شود.

گفتنی است؛ استان خراسان رضوی 49 هزار 673 جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که از این تعداد 43 هزارو 402 نفر در قید حیات و شش هزارو 271 جانباز به رحمت ایزدی پیوستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز