استاندار اردبیل در گفتگو ویدیو کنفرانس با فرمانداران استان اردبیل:

آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی بر مبنای انسداد خروجی و ورودی شهرها

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۱:۴۴
کد خبر: ۹۸۲۴۱۰
آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی بر مبنای انسداد خروجی و ورودی شهرها
استاندار اردبیل گفت: در جریان برگزاری طرح غربالگری از مردم استان اردبیل مشخص شد ۹۸.۸درصد مردم عاری از ویروس کرونا هستند.

به گزارش برنا،اکبر بهنام در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران اظهار کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت طرح غربالگری  مرحله اول در ۵ استان از سوم اسفند ماه آغاز شد و ۲۶ استان در مرحله دوم این طرح را باهماهنگی این وزارتخانه انجام دادند‌.

وی افزود: در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بین۲۶ استان جزء پنج استان برتر و دانشگاه علوم پزشکی خلخال رتبه اول را در طرح غربالگری که با موفقیت انجام داده به دست آورد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مبنای طرح غربالگری سنجش از خانواده ها و خوداظهاری آنها بوده گفت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در انجام این طرح طی تماسی با خانواده ها وضعیت جسمانی افراد را در رابطه با علایم ویروس کرونا پرس و جو می کردند و در این پرسشنامه ها ۹۸.۸درصد فاقد هرگونه علایم شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: ۱.۲درصد از افرادی که به نوعی مشکوک به ویروس کرونا بودند تحقیقات بیشتر بر روی خانواده این افراد انجام می شود و افرادی که در بیمارستان ها بستری هستند به دلیل شیوع سریع این ویروس نباید کم کاری در بررسی و کنترل آن صورت گیرد.

اکبر بهنام جو تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی بر مبنای انسداد خروجی و وردی شهرها همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز از ساعت۲۴ پنجشنبه آغاز شده  و کنترل خودروهای غیر بومی در مبادی وردی شهرها با جدیت دنبال می شود.

استاندار اردبیل گفت: افرادی که برای دیدن عزیزان خود به شهرستان های استان آمده بودند می توانند به محل زندگی خود برگردند اما افرادی که قصد ورود به این شهرستان ها را دارند باید طبق روال و دستورالعمل قانون را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم غربالگری از فردا آغاز می شود اظهار کرد: احتمال اینکه از زمان اجرای غربالگری مرحله اول تعدادی به افراد مشکوک اضافه شده باشد مرحله دوم این طرح بصورت رندوم و کامل آغاز می شود.

بهنام جو افزود: کنترل مبادی شهرها در اجرای دقیق غربالگری کمک خوبی به ما خواهد کرد تا برنامه ریزی ها نسبت به جمعیت با دقت بیشتر انجام شود.

این مسوول تصریح کرد: در اکثر شهرستان های استان صد در صد غربالگری انجام شده و در برخی نیز بالای ۹۶درصد توسط نیروهای بسیج، NGoها ، پرسنل دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

استاندار اردبیل ضمن تشکر از کادر درمانی استان و مردم اظهار کرد : چنانچه شهرستانی از ویروس کرونا پاک اعلام شود ادارات و مدارس و صنوف مختلف با رعایت پروتکل بهداشتی کارهای روزمره خود را آغاز خواهند کرد.

بهنام جو در پایان از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی و ضمن همکاری با ستاد مبارزه و پیشگیری کرونا در خانه بمانند تا زنجیره این ویروس ناخوانده قطع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز