رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

طرح محله محور مقابله با کرونا در البرز تقویت شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۴:۱۲:۵۳
کد خبر: ۹۸۲۷۶۴
طرح محله محور مقابله با کرونا در البرز تقویت شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طرح محله محور مقابله با کرونا که برای اولین بار در البرز کلید خورد، باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ دکتر حسین کریم  اظهار داشت: فعالیت محلات متشکل از مراکز بهداشتی محلات،  بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، نیروی مردمی، هلال احمر و ... کمک به سزایی می‌تواند در کنترل این بیماری داشته باشد و به همین دلیل نیز باید تقویت شود.

 وی ادامه داد: خوشبختانه پیک اول کرونا را با کمترین بحران و بدون آشفتگی پشت سر گذاشتیم اما نگرانی موج دوم این بیماری در استان هستیم و باید با پرهیز از اقدامات شتابزده و با همکاری مردم و قطع کامل زنجیره انتقال وضعیت استان را بهتر کنیم.

کریم اضافه کرد: در موج اول این بیماری تعداد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده بیماران کرونایی از عدد ۵۰۰  عبور نکرد و وضعیت استان در روزهای گذشته تثبیت شده و سیر صعودی نداشته است و امیدواریم موج دوم کرونا با همکاری مردم و تحقق شعار در خانه ماندن سیر نزولی داشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: سازوکار لازم جهت دپوی کامل تجهیزات، ملزومات مصرفی و دارو  برای نیاز دو ماه استان انجام می‌شود و بخش دیالیز ویژه بیماران کرونایی هم به زودی  در استان راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی خوبی در خصوص تولید واکسن، سرم درمانی و کیت‌های تشخیصی با همکاری سرم سازی رازی، مرکز تحقیقات پاستور و شرکت پادیا طب آغاز شده است و امیدواریم به نتایج مطلوبی در این زمینه برسیم.

 

نظر شما