پاسخ درخشان سمن های گنبدی به اعتماد اداره ورزش و جوانان

۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۱۲:۳۰:۱۸
کد خبر: ۹۸۳۶۹۹
پاسخ درخشان سمن های گنبدی به اعتماد اداره ورزش و جوانان
اداره ورزش و‌جوانان گنبدکاووس با میدان دادن به جوانان و کمک به تشکیل پویش همدلی سمن های شهرستان گنبدکاووس قدمی موثر در جهت خدمت رسانی به مردم و مبارزه با کرونا برداشته است.

یادداشت

روزهای پایانی سال ۹۸ بود که تب کرونا به جان مردم جهان افتاد و کشور ما نیز سال جدید را با شیوع این بیماری آغاز کرد و مهمان ناخوانده سفره ۷ سین ایرانیان شد.

آنچه که مسلم است عمل به نظر و‌ توصیه متخصصان و کارشناسان جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری ضروری است. این بیاری سخت اما راه پیشگیری آسان و تنها کاهش و عدم ارتباطات جمعی، رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه و عدم شرکت در اجتماعات است.

از همان روزهای آغازین که با تعطیلی بسیاری از مراکز و همچنین کمبود و حتی قحطی ماسک و اقلام‌ بهداشتی حتی در داروخانه های سطح شهر مواجه شدیم، جوانان شهرستان گنبدکاووس بر آن شدند تا با همکاری یکدیگر در برابر این ویروس و بیماری بی رحم‌ قد علم کنند و با کمک یکدیگر کرونا را شکست دهند.

جوانان سازمان های مردم نهاد شهرستان گنبدکاووس پویشی تحت عنوان پویش همدلی سمن ها تشکیل داده و در این مسیر از حمایت و همکاری اداره ورزش و جوانان و رئیس دلسوز این اداره بهره مند شدند.

حجت الله یوسفی رئیس اداره ورزش و جوانان که با میدان دادن به جوانان و حمایت از آنان در مسیر خدمت رسانی به مردم نمونه یک مسئول انقلابی و پای کار در شرایط بحرانی را به نمایش گذاشت گام بزرگی در مسیر خدمت به مردم شهرش برداشت.

وی با توجه به توصیه کارشناسان مبنی بر ماندن در خانه جهت کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا، این فعالیت را از خود و ورزشکاران آغاز کرد و با انتشار ویدئو و یادداشت ضمن همدردی با مردم آنها را دعوت به رعایت نکات توصیه شده کرد.

یوسفی باشگاه های ورزشی که علاوه بر مکان تمرین ورزشکاران بود در این ایام نیز میتوانست بسیار پر رونق باشد را تعطیل کرد، همچنین از ورزشکاران تقاضای همکاری در این مسیر را داشت و همانطور که شاهد بودیم ورزشکاران عزیز شهرستان گنبدکاووس با دعوت مردم به ماندن در خانه و عدم مسافرت و دید و بازدید حضوری در ایام نوروز اعلام داشتند که خود نیز تمرینات ورزشی خود را در خانه های خود انجام میدهند.

گردآوری و ایجاد هماهنگی بین جوانان و سمن های مختلف و ایجاد وحدت و یکپارچگی جهت همکاری و جلوگیری از موازی کاری، عملی سخت و دشوار است که اداره ورزش و جوانان آن را به نحو احسن انجام داد و امروز سمن های شهرستان گنبد کاووس به بهترین های کشور مبدل شده اند.

این پویش همگام و شانه به شانه حافظان سلامت برای مردم شهرستان خود تلاش بی وقفه ای داشته است.

از جمله این فعالیت ها میتوان به تهیه و بسته بندی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده، پدهای بهداشتی و همچنین بسته های سلامت مبارزه با کرونا جهت تقویت سیستم ایمنی و توزیع در بین مردم از جمله محلات آسیب پذیر، حاشیه ای، کم برخوردار و پرخطر میتوان اشاره کرد.

اداره ورزش و‌ جوانان تهیه بروشور و اطلاعیه های مربوط بیماری کرونا، راه های انتقال و پیشگیری و تغذیه مناسب را در تیراژ بالا تهیه کرده که توسط جوانان این پویش توزیع و همچنین خدمات مشاوره ای نیز ارائه شده است.

علاوه بر همه این خدمات با توجه به ایام قرنطینه و شرایط کسل کننده ماندن در خانه به خصوص برای کودکان و‌نوجوانان، این اداره اقدام به برگزاری مسابقات مختلف از جمله نه به چهارشنبه سوری نمود که خود قدم موثری در کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال بود .

با توجه به تعطیلی بسیاری از مراکز خرید و مغازه ها و کاهش فروش و سود صاحبان مغازه ها این پویش با تشویق صاحبان پاساژها و حتی مسکونی مبنی بر عدم دریافت اجاره بها موفق به همدلی و کمک به خسارت دیدگان مالی از بیماری کرونا شدند.

این پویش باوجود همه سختی ها با تهیه پک های عیدانه غذایی شامل آجیل، شیرینی ، پنیر و‌شکلات همراه با اقلام بهداشتی در مناطق حاشیه ای شهرستان گنبدکاووس عید را به خانه مردم بردند و قلب بسیاری را شاد کردند.

به حق اداره ورزش و جوانان میدان دادن به جوانان و کمک به آنها در عملی ساختن ایده های ناب و نو خود را ثابت کرد، امید اینکه سرلوحه سایر نهادها واقع شود چرا که طبق فرمایش مقام‌ معظم رهبری جوانگرایی در همه سطوح جامعه باید صورت پذیرد و هرجا که جوانان حضور دارند بدون شک خوش خواهند درخشید.

الهام امینی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز