در ایام شیوع کرونا؛

اصناف فرهنگی و هنری بیمه بیکاری دریافت می کنند

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۲:۲۹:۵۱
کد خبر: ۹۸۴۵۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از تخصیص بیمه بیکاری به کارکنان اصناف مختلف فرهنگی و هنری با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ ناصر مقدم با اعلام این خبر افزود: به کارکنان مؤسسه‌های فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: صنف‌هایی هم که کارگاه آنان تعطیل شده  یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند مشمول بیمه بیکاری می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف باید ابتدا در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون ،کار رفاه اجتماعی ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان سپری نشود.

وی با بیان اینکه همه مشاغلی که به صورت مستقیم به دلیل شیوع کرونا مجبور به تعطیلی و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد، تصریح کرد: افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

مقدم همچنین تاکید کرد: طبق مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه‌شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و افرادی از جمله بیمه‌شدگان صندوق هنر که به صورت خویش‌فرما بیمه شده‌اند مشمول این قانون نیستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز