استاندار لرستان:

زباله‌گردها ساماندهی شوند /لزوم کنترل بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهرهای استان /جلوگیری از برگزاری اجتماعات، مراسم ترحیم عروسی و جشن‌ها

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۲:۰۸:۴۱
کد خبر: ۹۸۴۹۸۳
زباله‌گردها ساماندهی شوند /لزوم کنترل بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهرهای استان /جلوگیری از برگزاری اجتماعات، مراسم ترحیم عروسی و جشن‌ها
سید موسی خادمی گفت: گفت: پروژه‌های عمرانی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را دوباره آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی  در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک روز جوان با اشاره به مصوبات ستاد ملی در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی و نحوه ادامه آن، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و فعالیتی ندارند.

او با بیان اینکه از ۲۳ فروردین، اصناف با ریسک پایین فعالیت‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌کنند، افزود: اصناف با ریسک بالا مانند مراکز ورزشی یا استخرها و... همچنان تعطیل هستند.

خادمی به شیوه فعالیت ادارات اشاره کرد و یادآورشد: بر خلاف وضعیت فعلی که ادارات با ظرفیت یک سوم فعال هستند از ۲۳ فروردین با ظرفیت دو سوم به کار خود ادامه خواهند داد و یک سوم از مرخصی و دورکاری استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه همچنین از این تاریخ به بعد حمل و نقل درون شهری و برون شهری محدودیتی ندارد، تصریح کرد: همچنان تردد ماشین‌های شخصی بین استان‌ها ممنوع است.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر لزوم کنترل بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از ورود این افراد به دیگر مناطق استان از روش‌های مختلف فرهنگی و ظرفیت بخشداری‌ها، دهیارها، نیروهای بسیج، روحانیون و... استفاده شود.

 او با بیان اینکه زباله‌گردها در سطح شهرهای استان باید ساماندهی شوند، خاطر نشان کرد: این موضوع در کمیته امنیت، اجتماعی استانداری مطرح و تصمیمات لازم به منظور جمع‌آوری این افراد اتخاذ خواهد شد.

خادمی بر لزوم ادامه جلوگیری از برگزاری اجتماعات، مراسم ترحیم عروسی و جشن‌ها تاکید کرد و افزود: فرمانداران به منظور اجرای این طرح از ظرفیت ائمه جمعه، روحانیون، شوراها و دهیاری‌ها استفاده کنند.

او گفت: پروژه‌های عمرانی استان باید از شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار لرستان با تشکر از اقدامات سازمان صمت به منظور تامین ماسک مورد نیاز استان، عنوان کرد: هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم، همچنین این سازمان برای تامین دستکش مورد نیاز لرستان نیز باید اقداماتی انجام دهد.

 خادمی بیان کرد:  در جلسه بعدی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا سازمان صمت گزارش کاملی از اقدامات تولید و تامین ماسک و دستکش ارائه خواهد داد که امیدواریم بازار این اقلام در استان پایدار شود.

او از ایجاد ستاد مشارکت‌های مردمی در استان خبر داد و  تاکید کرد: این ستاد به منظور ساماندهی مشارکت‌های مردمی در رابطه با کمک به دانشگاه و اقشاری که از روش‌ها و اجرای طرح‌های مقابله با بیماری کرونا آسیب دیده‌اند تشکیل شده تا علاوه بر مساعدت‌های دولت از کمک‌های مردمی نیز استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز