رئیس کل دادگستری گلستان :

صدور بیش از ۴ هزار رای جایگزین حبس در سال ۹۷ در گلستان

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۴:۰۹:۰۵
کد خبر: ۹۸۵۰۲۷
رییس دادگستری کل گلستان گفت: قضات استان پارسال 4 هزار و 500 رای جایگزین حبس صادر کردند که حدود 8 درصد بیشتر از مدت مشابه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی هاشمیان  با اشاره به این که گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است،افزود: صدور این احکام  یکی از علل کاهش 14 درصدی ورودی زندان های استان در سال 98 بود .

هاشمیان ادامه داد: نهال کاری، پاکیزگی محیط زیست و حاشیه جنگل‌ها، کمک به بهسازی مدارس، حرفه آموزی و ارائه خدمات عمومی رایگان به مردم در شهرداری‌ها از جمله موارد پیشنهادی هستند که قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به جای زندان صادر می‌کنند.

وی افزود:  علاوه بر این آرا، مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش بینی شده در قانون است که قضات گلستانی پارسال برای محکومان صادر کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان ، مال  و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است نگاه قانونگذار و رویکرد قضات، سختگیرانه است.

هادی هاشمیان به افزایش 13 درصدی بازدید قضات استان از زندان ها هم اشاره کرد و گفت: قضات محاکم کیفری و دادسرا ، به صورت دوره‌ای از زندان‌ها سرکشی و با مددجویان دیدار و با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت زندانیان تلاش کردند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز