مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبرداد :

خسارت ۳۹۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگری لرستان

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۴:۰۹:۳۲
کد خبر: ۹۸۵۹۶۷
خسارت ۳۹۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگری لرستان
سید امین قاسمی از خسارت حدود ۳۹۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگردی استان خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛ قاسمی در گفت وگو با رسانه ها ،  اظهار کرد: متاسفانه به علت شیوع کروناویروس در کشور بخش گردشگری لرستان در ماه‌های اسفند و فروردین متحمل خسارات زیاد و بعضاً جبران‌ناپذیر شده است.

اوتصریح کرد: تاسیسات گردشگری 303 میلیارد ریال، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری 77 میلیارد و 500 میلیون ریال ، راهنمایان گردشگری 5 میلیارد ریال و موسسات آموزش گردشگری نیز حدود 3 میلیارد و 520 میلیون ریال در این ایام خسارت دیده‌اند.

قاسمی گفت: متاسفانه کرونا باعث تعدیل نیرو در این حوزه‌ها شده و به عنوان مثال راهنمایان گردشگر ۹۰ درصد، موسسات آموزشی ۸۰ درصد، تاسیسات گردشگری ۸۰ درصد و خدمات مسافرتی و گردشگری نیز ۷۵ درصد تعدیل نیرو داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: هتل و هتل آپارتمان ها ، مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های اقامتی، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، سفره خانه‌های سنتی، مجتمع های پذیرایی و بین راهی و مراکز تفریحی نیز دچار خسارت زیادی شده‌اند.

سید امین قاسمی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید جلوی مسافرت‌ها گرفته شود عنوان کرد: دولت برای جبران خسارات بخش گردشگری برنامه‌های خوبی دارد و امیدواریم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز