آیا واقعا افراد سالم در اماکن پرتراکم باید از ماسک استفاده کنند؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۷۴۰۰
آیا واقعا افراد سالم در اماکن پرتراکم باید از ماسک استفاده کنند؟
استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای برای جمعیت عمومی در زمان حضور در مکان‌های شلوغ و پرتراکم توصیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رفیعی منش مدیر گروه تخصصی طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای برای جمعیت عمومی در زمان حضور در مکان‌های شلوغ و پرتراکم توصیه می‌شود، گفت: با بیان اینکه ماسک‌های پارچه‌ای به طور معمول در منزل و از پارچه‌های معمولی لباس و تی شرت با دو قطعه پارچه با ابعاد ۲۵ در ۱۵ سانتیمتر قابل تهیه و دوخت است.

او ادامه داد: اهمیت این موضوع به این دلیل است که بسیاری از افراد ناقل ویروس کرونا بدون علامت هستند و ویروس حین عطسه و سرفه و صحبت کردن این افراد از مجاری تنفسی آنان خارج و در فضا پراکنده می‌شود، لذا در صورت حضور این افراد در امکان عمومی همچون وسایل حمل و نقل عمومی، بانکها، داروخانه ها، مراکز خرید و... استفاده از این ماسک‌ها می‌تواند از انتشار ویروس در سطح جامعه و ابتلا سایر هموطنان جلوگیری کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس توصیه‌های منابع علمی همچنان مهمترین راه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت فاصله فیزیکی مناسب ۲متر بین افراد در جامعه، رعایت اصول بهداشت فردی و شستشوی مکرر دست‌ها می‌باشد.

رفیعی افزود: بمنظور حفظ سلامت سایر افراد جامعه در برابر ویروس کرونا، ضروریست کادر درمان نیز در اماکن عمومی حتما از ماسک‌های دو لایه پارچه‌ای استفاده کنند.

او با بیان اینکه در حین شیوع بیماری‌های خطرناک مسری، کارکنان مراکز بهداشتی درمانی بر اساس نوع شغل و کاری که انجام می‌دهند می‌بایست از ماسک‌های مناسب استفاده کنند، ادامه داد: اکثر ماسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که قادر به پوشاندن کامل دهان و بینی بوده و از بروز بیماری‌های عفونی در کارکنان بهداشتی درمانی جلوگیری می‌کنند.

 

نظر شما