آیا واقعا حمام با آب داغ تاثیری بر ویروس کرونا دارد؟

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۷۴۰۹
آیا واقعا حمام با آب داغ تاثیری بر ویروس کرونا دارد؟
حمام آب گرم یا داغ از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مطالعات علمی نشان می دهد که سرما و سردی هوا ویروس‌ کرونا را نمی‌کشد.

دمای طبیعی بدن انسان ۳۶.۵ تا ۳۷ درجه است و اینکه در دمای هوای بیرون بدن ویروس می‌تواند دوام بیاورد.

دمای طبیعی داخل بدن شما بین ۳۶.۵ تا ۳۷ درجه باقی می‌ماند مستقل از اینکه دمای داخل حمام چقدر است و دوش با آب داغ تاثیری بر ویروس ندارد و بلکه حمام با آب داغ ضرر دارد و حتی منجر به سوختگی پوست در مواردی می شود. باید برای ضدعفونی دست از صابون یا ژل الکلی استفاده کرد.

آیا ویروس کرونا از طریق نیش پشه منتقل می‌شود؟

مطالعات نشان می دهد که ویروس کرونا از طریق نیش پشه منتقل نمی شود و این ویروس از طریق بزاق دهان یا ترشحات بینی فرد مبتلا به هنگام سرفه یا عطسه به دیگران منتقل می‌شود.

افراد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید دست‌هایتان را شستشو داده و به شایعات توجهی نکنند و بر اساس تحقیقات دستگاه های خشک کننده دست در کشتن ویروس کرونا تاثیری ندارد.تنها شستن دست با آب و صابون به طور مرتب می تواند ویروس کرونا را از ببن ببرد و سپس افراد بعد از شستن دست باید با کاغذ توالت یا دست‌خشک‌کن‌های گرم آن‌ها را خشک کنید.

آیا می‌توان از لامپ ضدعفونی‌کننده با نور فرابنفش استفاده کرد؟

لامپ‌های فرابنفش ضرر دارد و نباید برای تمیز کردن دست‌ها یا دیگر نقاط بدن استفاده شوند زیرا سبب خشکی پوست می شود.

دوربین‌های حرارتی در فرودگاه‌ها یا مراکز عمومی برای شناسایی بیماران جدید موثر هستند؟

دوربین‌های حرارتی برای شناسایی مبتلایانی که تب دارند موثر است زیرا عفونت ویروسی باعث تب می‌شود و این دوربین‌ها می‌توانند دمای بالاتر از حد مجاز بدن را تشخیص دهند اما ابن دوربین ها برای افرادی که علائم بیماری در آنها ظاهر نشده کارایی ندارد. زیرا علائم بیماری بین دو تا ده روز بعد از آلودگی شروع به ظاهر شدن در بدن انسان‌ها می‌کند.

آیا اسپری کردن الکل یا کلر بر روی بدن می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

اسپری کردن الکل یا کلر بر روی اعضاء بدن سبب کشته شدن ویروسی در بدن افراد نمی شود، زیرا الکل و مواد ضد عفونی کننده برای سطوح کاربرد دارد و در صورت پاشیدن به اعضای بدن باعث بروز آسیب اعضا می شود.

آیا فقط افراد مُسن تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نمی‌گیرند؟

افراد در هر سنی می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند. اما افراد مسن و بیماران با سابقه به بیماری‌های زمینه ای بیشتر از دیگران در برابر ابن ویروس آسیب پذبرتر هستند و سازمان جهانی بهداشت به تمامی افراد در هر سنی که هستند، توصیه می‌کند که برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا بهداشت فردی خود را رعایت کند.

 

نظر شما