سرپرست تیم آویژه صنعت پارسا:

شانسی برای ادامه لیگ برتر بسکتبال وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۸۷۷۷۳
شانسی برای ادامه لیگ برتر بسکتبال وجود ندارد
سرپرست تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا مشهد گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده شانسی برای ادامه مسابقات لیگ‌برتر نمی‌بینم، اما مطیع تصمیم فدراسیون هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،مجید جلیلی درباره درخواست فدراسیون بسکتبال از باشگاه‌های لیگ‌ برتری مبنی بر اعلام نظرشان درباره تعطیلی یا برگزاری بازی‌های مرحله پلی‌آف لیگ‌، توضیح داد: ازنظر ما شرایط باید کاملا دقیق بررسی شود که قطعا فدراسیون این کار را می‌کند و ما هم تابع تصمیم فدراسیون هستیم‌. قطعا فدراسیون شرایط را بررسی کرده و با نظر جمع تصمیم درستی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بحث و مشکلی که ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد کرده قبلا وجود نداشته و ‌هیچ دولتی تجربه برخورد با آن را ندارد. ضمن این که فعلا این مساله به پایان نرسیده تا بتوانیم در مورد برگزاری یا تعطیلی مسابقات نظر خود را اعلام کنیم، الان در اواسط راه هستیم. برای این که تیم‌ها شرایط مسابقه داشته باشند، به‌ زمان نیاز است تا تمرینات خود را دوباره پیگیری کنند. اگر قرار بر برگزاری مسابقات پلی‌آف باشد، فدراسیون باید زمان آماده سازی تیم‌ها را در نظر بگیرد که خود ابعاد مختلفی دارد.

سرپرست تیم بسکتبال آویژه صنعت مشهد، توضیح داد: برای مثال، ما در روزهای آینده ماه مبارک ‌رمضان را پیش‌رو داریم ‌که تا کنون تجربه برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال در این ماه را نداریم. هم‌چنین تصمیم فدراسیون تابع نظرات ستاد مبارزه با کرونا است، رفته رفته هم ‌وارد زمان امتحانات دانشگاه‌ها می‌شویم. هم‌چنین خود بحث بازگرداندن بازیکنان خارجی وجه دیگر این مساله است، این‌ مسائل همه در کنار هم باعث می‌شود که لیگ در صورت برگزاری هم آن طراوت قبل از تعطیلی را نداشته باشد. ضمنا باید تاکید کنم که سلامتی بازیکنان اولویت همه ما است و وجود شرایط مساعد اصل اساسی برای ادامه دادن به لیگ است.

وی در پاسخ به این که با این توضیحات شما می‌توان این گونه بیان کرد که تیم آویژه صنعت موافق ادامه دادن به لیگ نیست؟ اظهار کرد: واقعا می‌گویم خیر، همان‌طور که می‌دانید ما برای قهرمانی بازی می‌کردیم و حتی تیم ما در بهترین شرایط قرار داشت که لیگ تعطیل شد. شاید نیاز باشد که لیگ تمام شود، اما باید ببینیم این تعطیلی به چه قیمت خواهد بود. باید واقع‌بین باشیم، با این شرایط تنها راه برگزاری مسابقات به صورت متمرکز است که باز هم من فکر نمی‌کنم با توجه به شرایط، این موضوع عملی باشد. ما با سرمایه گذاری که ابتدای فصل کردیم، می‌خواستیم لیگ را با رسیدن به هدف‌مان تمام کنیم، ولی با این وضعیت من شانس برگزاری نمی‌بینم. ما حتی بازیکنان خارجی خود را در ابتدای ایام تعطیلی هم به امید بازگشایی‌ مسابقات حفظ کرده بودیم، اما در نهایت ۲۵ اسفند آن‌ها را مرخص کردیم.

جلیلی در پایان راجع به نحوه پرداخت قرارداد بازیکنان‌ و کادرفنی ‌خارجی تیم آویژه، اظهار کرد: ما بدون کسری و به صورت کامل قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کردیم، تا روزی که بودند ماهانه حقوق خود را دریافت کردند و الان هم از نظر ما و مربیان تیم، طبق قرارداد آن‌ها بازیکنان ما تا پایان فصل هستند. سعی کردیم با پرداخت کامل مبالغ بازیکنان خود را راضی نگه داریم تا در صورت نیاز (برگزاری پلی‌آف)، آن‌ها به تیم برگردند. البته تاکید می‌کنم که آن‌ها هم‌چنان بازیکنان ما هستند چون قراردادشان تا پایان فصل جاری است، فعلا هم لیگ به صورت کامل تعطیل نشده است.

 

نظر شما